FARSKÉ OZNAMY

DSC05103Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 51. týždni od 19. decembra – do 25. decembra 2022.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok po 4. adventnej 17:00 za ✟ Jozefa Horvátha, výročná
19.decembra nedeli  
   
Utorok Utorok po 4. adventnej 17:00
20.decembra nedeli  
   
Streda Streda po 4. adventnej 14:15 pohr. za ✟ Máriu Kováčovú
21.decembra nedeli 15:15 pohrebné obrady v Dome smútku
  17:00 pohr. za ✟ Imricha Bradu
   
Štvrtok Štvrtok po 4. adventnej 17:00 za ✟ Štefana a Margitu
22.decembra nedeli  
   
Piatok Piatok po 4. adventnej 17:00 za ✟ Gejzu Sopka, polročná
23.decembra nedeli  
     
Sobota Vigília – Narodenie Pána 16:00 za ✟ Michala a Júliu
24.decembra 22:00 za Boží ľud farnosti
     
Nedeľa NARODENIE PÁNA (slávnosť) 10:30 za ZBP Heleny
25.decembra   14:00 za ZBP Márie
 
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília – Narodenie Pána 16:00 O. Brada, M. Grega
22:00 Z. Morvayová, D. Petrášová
Nedeľa NARODENIE PÁNA 10:30 Z. Bradová, Z. Slovenkaiová
  14:00 H. Majcherová, Z. Mašlanková
   

V nedeľu bude o 15:00 pobožnosť. Katechéza pre prvoprijímajúcich a rodičov v nedeľu nebude.

Na predvianočný deviatnik bude po večernej sv. omši, v utorok po spovedaní (15:00- 17:30) sv. prijímanie a deviatnik.

Na zbierku trvanlivých potravín a hyg. prostriedkov pre rodiny v hmotnej kríze možno prispieť do plastových prepraviek v kostole pod stolíkom.

Spovedanie chorých a starších veriacich nahlásených k vianočnej spovedi bude v stredu doobeda.

DUCHOVNÉ SLOVO

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácia sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio

Pastoračná činnosť v niektorých nenormálnych prípadoch

c) Katolíci žijúci iba v civilnom manželstve

82. Stále častejšie sa stáva, že katolíci z ideologických či praktických dôvodov dávajú prednosť iba civilnému sobášu a odmietajú alebo aspoň odďaľujú cirkevný sobáš. Ich stav nemožno jednoducho prirovnať k situácii tých, čo spolu žijú bez akéhokoľvek zväzku, lebo je v nich aspoň určité úsilie o presnejšie určený a pravdepodobne aj trvalejší životný stav, hoci sa niekedy predvída aj možnosť prípadného rozvodu. Keď manželia chcú, aby štát verejne uznal ich zväzok, dokazujú tým, že sú ochotní spolu s výhodami vziať aj záväzky. Napriek tomu ani táto situácia nie je pre Cirkev prijateľná. Tu sa teda pastoračná činnosť zameriava na to, aby sa im umožnilo pochopiť nevyhnutnú spojitosť medzi voľbou životného stavu a vierou, ktorú vyznávajú, a bude sa usilovať – nakoľko sa dá – priviesť takých ľudí k tomu, žeby usporiadali svoj život podľa kresťanských zásad. A hoci duchovní pastieri majú s nimi zaobchádzať láskavo a vzbudzovať v nich záujem o kresťanský život vo vlastných spoločenstvách, predsa ich, žiaľ, duchovní pastieri nemôžu pripustiť k sviatostiam.

d) Rozlúčení a rozvedení, ale znova nesobášení

83. Rozličné dôvody, napríklad vzájomné hádky, naprostá neschopnosť otvoriť sa medziosobným vzťahom a podobne, môžu, žiaľ, často priviesť platné manželstvá až do nevyliečiteľnej roztržky. Je zrejmé, že rozluku treba pokladať za krajný prostriedok, keď sa každý iný pokus ukázal ako neúspešný.

Údelom oddeleného manželského partnera je často samota a iné ťažkosti, najmä ak je nevinný. Vtedy viac ako inokedy má cirkevné spoločenstvo podporovať takéhoto manžela, prejaviť mu úctu a solidaritu, pochopenie a konkrétnu pomoc, aby mohol aj v ťažkej situácii, v akej sa nachádza, zachovať vernosť. Takémuto manželskému partnerovi treba pomáhať, aby pestoval záväznú čnosť odpúšťania, ktorá je vlastná kresťanskej láske, a mal ochotu znova pokračovať v predošlom manželskom živote.

Podobný je prípad rozvedeného manželského partnera, ktorý uznáva nerozlučiteľnosť platného manželského zväzku a nechce sa zapliesť do nového spojenia, ale usiluje sa plniť iba svoje rodinné úlohy a povinnosti kresťanského života. Takýto príklad vernosti a kresťanskej vytrvalosti nadobúda osobitnú hodnotu svedectva pred svetom a Cirkvou, a preto potrebuje zo strany Cirkvi trvalejšie prejavy lásky a pomoci, pričom niet nijakých prekážok pre pripustenie k sviatostiam.

Archív