FARSKÉ OZNAMY

KrakowRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 49. týždni od 5. decembra – do 11. decembra 2022.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok po 2. adventnej 17:00 za ✟ Cecíliu Jaklovskú, mesačná
5.decembra nedeli  
   
Utorok Utorok po 2. adventnej 17:00  za ✟ Helenu a Jozefa Jaklovských
6.decembra nedeli  
   
Streda Vigília – Nepoškvr. počatie 17:00  za ✟ Eduarda Hiľovského
7.decembra Prebl. Panny Márie  
   
Štvrtok Nepoškvrnené počatie 17:00 za duše v očistci
8.decembra Prebl. Panny Márie (slávnosť)  
   
Piatok Piatok po 2. adventnej
9.decembra nedeli  
     
Sobota Vigília – 3. adventná nedeľa 18:00 za zdravie a B. požehnanie Kataríny
10.decembra   a celej rodiny, za požehn. dieťaťa
     
Nedeľa 3. adventná nedeľa 10:30  za ✟ Juraja
11.decembra   14:00 za Boží ľud farnosti
 
Lektori  Božieho Slova    
Streda Vigília – NPBPM 17:00 Z. Morvayová, M. Michalková
Štvrtok NPBPM 17:00 Z. Slovenkaiová
Sobota Vigília – 3. adventná nedeľa 18:00 I. Sopková
Nedeľa 3. adventná nedeľa 10:30 B. Lörinczová, Z. Mašlanková
   

V nedeľu pobožnosť o 15:00 hod.

V sobotu pri sv. omši bude katechéza pre birmovancov.

Katechéza pre prvoprijímajúcich a rodičov v nedeľu pri popoludňajšej sv. omši.

Zbierka na charitu vyniesla 397,50 €. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

DUCHOVNÉ SLOVO

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio

Miešané manželstvá

V rôznych častiach sveta sa v súčasnosti zaznamenáva rastúci počet manželstiev medzi katolíkmi a nepokrstenými. V mnohých z nich nepokrstená stránka vyznáva iné náboženstvo a v takom prípade sa musí rešpektovať jej presvedčenie podľa deklarácie Druhého vatikánskeho koncilu Nostra aetate O postoji Cirkvi k nekresťanským náboženstvám. Ale v mnohých takýchto manželstvách, najmä v sekularizovaných spoločnostiach, nepokrstená stránka nevyznáva nijaké náboženstvo. Pokiaľ ide o takéto manželstvá, biskupské konferencie a jednotliví biskupi musia urobiť primerané pastoračné opatrenia, zamerané na to, aby sa katolíckej stránke zaistila možnosť chrániť si vieru a právo slobodne ju vyznávať, najmä čo sa týka povinnosti – nakoľko je to možné – dať deti pokrstiť a vychovávať v katolíckej viere. Okrem toho katolícku stránku treba všemožne podporovať, aby v rodinnom prostredí spĺňala úlohu vydávať úprimné svedectvo o katolíckej viere a živote.

Pastoračná činnosť v niektorých nenormálnych prípadoch

79. Biskupská synoda vo svojej starostlivosti o ochranu rodiny v každom jej rozmere, nielen v náboženskom, nezabúda pozorne zvážiť niektoré situácie, ktoré sú z náboženskej a často i občianskej stránky nenormálne a vzhľadom na dnešné rýchle kultúrne zmeny šíria sa, žiaľ aj medzi katolíkmi, čo pôsobí značnú škodu samej rodine i spoločnosti, ktorej je ona základnou bunkou.

a) Manželstvo na skúšku

80.Prvou nenormálnou situáciou je takzvané “manželstvo na skúšku”, ktoré by dnes mnohí chceli brániť a prikladať mu určitú prednosť. Ale sám ľudský rozum radí, že ho nemožno prijať, keď dokazuje, že je nedôstojné robiť “experimenty” s ľudskými osobami, ktorých dôstojnosť skôr vyžaduje, aby ony boli vždy a jediné cieľom, ku ktorému smeruje láska vzájomného darovania sa, a to bez časového a akéhokoľvek iného obmedzenia.

Cirkev zo svojej strany nemôže trpieť takýto zväzok, a to pre iné osobitné dôvody, vyplývajúce z viery. Na jednej strane telesné darovanie sa v pohlavnom spojení je reálnym znakom darovania sa celej osoby, a takéto darovanie nemôže sa uskutočniť v plnej pravde za súčasného poriadku spásy bez prispenia lásky, ktorú ponúka Kristus. Z druhej strany zasa manželstvo dvoch pokrstených je reálnym symbolom spojenia Krista s Cirkvou, ktoré nie je ani dočasné ani “na skúšku”, ale je verné naveky. Teda medzi dvoma pokrstenými osobami môže existovať iba nerozlučiteľné manželstvo. Uvedenej situácii možno po väčšine čeliť iba vtedy, ak človek je už od detstva pomocou Kristovej milosti a bez strachu vychovávaný tak, aby dokázal ovládať vznikajúcu žiadostivosť a nadväzovať s inými vzťah založený na opravdivej láske. To sa nedá dosiahnuť bez serióznej výchovy k úprimnej láske a k správnemu používaniu sexuality. Taká výchova vovádza ľudskú osobnosť vo všetkých jej rozmeroch, teda aj v telesnom, do plnosti Kristovho tajomstva. Bolo by veľmi užitočné pátrať po príčinách tohoto javu, a to aj z jeho psychologického a sociologického hľadiska, aby sa mohlo dospieť k primeranej náprave.

Archív