FARSKÉ OZNAMY

DSC05106Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 52. týždni od  21. decembra – do 27. decembra 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok po 4. adventnej nedeli 17:00 Sv. omša za ✟ Jána Hužvára,
21.decembra     výročná
     
Utorok Utorok po 4. adventnej nedeli 17:00 Sv. omša za ✟ Imricha Petráša
22.decembra     a manž. Evu r. Grácovú
     
Streda Streda  po 4. adventnej nedeli 06:00 Sv. omša na úmysel s. Kataríny
23.decembra   12:30 Pohr. sv. omša za ✟ Viliama Benka
    13:30 Pohrebné obrady v Dome smútku
    14:30 Pohrebné obrady v Dome smútku
   za ✟ Eriku Petrášovú
     
Štvrtok Vigília – Narodenie Pána 15:30 Sv. omša za Boží ľud farnosti
24.decembra   22:00 Sv. omša na úmysel s. Kataríny
     
Piatok Narodenie Pána (slávnosť) 08:00 Sv. omša na úmysel s. Kataríny
25.decembra   10:00 Sv. omša na úmysel s. Kataríny
  15:00 ad.int.
     
Sobota Sv. Štefana, prvého mučeníka 08:00 pro def. par.
26.decembra (sviatok) 10:00 ad int.
     
Nedeľa Svätej rodiny Ježiša, Márie 08:00 Sv. omša za ✟ ružencového bratsva
27.decembra a Jozefa 10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
  14:30 POBOŽNOSŤ
  15:00 ad int.
     
Lektori  Božieho Slova    
Štvrtok Vigília – Narodenie Pána 15:30 O. Brada, M. Grega
22:00 J. Kurjan, J. Brada
Piatok Narodenie Pána (slávnosť) 08:00 Z. Berciková, D. Vincová
10:00 L. Grácová, Z. Grácová
15:00 I. Sopková
Sobota Sv. Štefana, prvého mučeníka 08:00 Z. Mašlanková
    10:00 Z. Slovenkaiová
Nedeľa Svätej rodiny Ježiša, Márie 08:00 Z. Morvayová, S. Cingeľ
  a Jozefa 10:00 I. Drábik, V. Drábiková
  15:00 Z. Bradová, I. Sopková
     

 
V sakristii si možno prevziať podielové knihy SSV a zakúpiť diecézny kalendár.Od 19.12. je dovolené konať verejné bohoslužby s 25% účasťou veriacich (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2m. Na sv. omše  24.12. – 27.12.  je potrebné sa zapísať na zoznam v kostole na stolíku.

 

DUCHOVNÉ SLOVO 

Eucharistia – „závdavok budúcej slávy“

1402 V jednej starodávnej modlitbe Cirkev s jasotom pozdravuje eucharistické tajomstvo: „O sacrum convivium in quo Christus sumitur: recolitur memoria passionis eius, mens impletur gratia et futurae gloriae nobis pignus datur – Ó svätá hostina, pri ktorej prijímame Krista: slávi sa pamiatka jeho umučenia, duša sa napĺňa milosťou a dostávame závdavok budúcej slávy.“ Keďže Eucharistia je pamiatkou Pánovej Veľkej noci a našou účasťou na oltárnej obete sme naplnení všetkým nebeským požehnaním a milosťou, Eucharistia je aj anticipovaním nebeskej slávy.

1403 Sám Pán pri Poslednej večeri upriamil pohľad svojich učeníkov na zavŕšenie Veľkej noci v Božom kráľovstve: „Hovorím vám: Odteraz už nebudem piť z tohto plodu viniča až do dňa, keď ho budem piť s vami nový v kráľovstve svojho Otca“ (Mt 26,29). Vždy, keď Cirkev slávi Eucharistiu, pripomína si tento prísľub a jej pohľad sa obracia na toho, „ktorý príde“ (Zjvl ,4). Vo svojej modlitbe vyprosuje jeho príchod: „Marana tha“ (1Kor 16,22), „Príď, Pane Ježišu!“ (Zjv 22,20), „Nech príde [tvoja] milosť a nech sa pominie tento svet.“

1404 Cirkev vie, že Pán už teraz prichádza vo svojej Eucharistii a že je v nej prítomný medzi nami. Táto prítomnosť je však zahalená. Preto keď slávime Eucharistiu, „očakávame splnenie blaženej nádeje a príchod nášho Spasiteľa Ježiša Krista“ a modlíme sa: „Pevne dúfame, že aj my sa tam [v tvojom Kráľovstve]… budeme naveky radovať z tvojej slávy. Tam zotrieš každú slzu z našich očí a uvidíme teba, svojho Boha, z tváre do tváre; budeme ti podobní po všetky veky a budeme ťa bez prestania chváliť.“

1405 Nemáme istejší závdavok ani zjavnejší znak tejto veľkej nádeje, čiže nádeje na „nové nebo a novú zem, na ktorých prebýva spravodlivosť“ (2Pt 3,13), ako Eucharistiu. Lebo vždy, keď sa slávi toto tajomstvo, „uskutočňuje sa dielo nášho vykúpenia“ a my lámeme „jeden chlieb, ktorý je liekom nesmrteľnosti a protijedom, aby sme nezomreli, ale navždy žili v Ježišovi Kristovi“.

z Katechizmu Katolíckej Cirkvi

Archív