FARSKÉ OZNAMY

KrakowRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 51. týždni od  14. decembra – do 20. decembra 2020.

Bohoslužby

Pondelok Sv. Jána z Kríža, kňaza a učiteľa 17:00 Sv. omša za oslobodenie od závislosti
14.decembra Cirkvi (spomienka)  
     
Utorok Utorok po 3. adventnej nedeli 17:00 Sv. omša za vnútorné uzdravenie
15.decembra    
     
Streda Streda  po 3. adventnej nedeli 06:00 Sv. omša za ✟ pri tragických
16.decembra   nehodách
     
Štvrtok Štvrtok po 3. adventnej nedeli 17:00 Sv. omša za  duše v očistci
17.decembra    
     
Piatok Piatok po 3. adventnej nedeli  
18.decembra    
     
Sobota Vigília 4. adventná nedeľa 14:00 Pohr. sv. omša za ✟ Cecíliu Katušákovú
19.decembra 15:00  Pohrebné obrady v Dome smútku
  18:00 Sv. omša za ✟ Antona Kleina
Nedeľa 4. adventná nedeľa 08:00 Sv. omša za požehnanie manželstiev
20.decembra     a rodín
  10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
  14:30 POBOŽNOSŤ
  15:00 ad int.
   
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília 4. adventná nedeľa 18:00 D. Hiľovská
   
Nedeľa 4. adventná nedeľa 08:00 H. Majcherová
    10:00 L. Grácová, Z. Grácová
  15:00 deti
     

Od 16.11. je dovolené konať verejné bohoslužby s 50% účasťou (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2 m.

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia v Roku Eucharistie.

V nedeľu o 15:00 sv. omša s katechézou pre prvoprijímajúcich.

V sakristii si možno prevziať podielové knihy a kalendáre SSV a zakúpiť diecézny kalendár.

Spovedanie:

Pondelok:  11:00 – 12:00, 15:00 – 17:00

Utorok:     15:00 – 17:00

Streda:      11:00 – 12:00, 15:00 – 17:00

Štvrtok:     15:00 – 17:00

Nedeľa:     16:00 – 18:00

Kapacita kostola pre spovedanie je 17 osôb – 1 osoba na 15m2

 

DUCHOVNÉ SLOVO 

SVIATOSŤ EUCHARISTIE z Katechizmu Katolíckej Cirkvi

 VI. Veľkonočná hostina

1396 Jednota tajomného tela: Eucharistia utvára Cirkev. Tí, čo prijímajú Eucharistiu, sú užšie zjednotení s Kristom. Preto ich Kristus spája so všetkými veriacimi do jedného tela – Cirkvi. Prijímanie Eucharistie obnovuje, posilňuje a prehlbuje toto včlenenie do Cirkvi, ktoré sa uskutočnilo už krstom. V krste sme boli povolaní, aby sme tvorili jedno telo. Eucharistia uskutočňuje toto povolanie: „Nie je kalich dobrorečenia, ktorému dobrorečíme, účasťou na Kristovej krvi? A chlieb, ktorý lámeme, nie je účasťou na Kristovom tele? Keďže je jeden chlieb, my mnohí sme jedno telo, lebo všetci máme podiel na jednom chlebe“ (1Kor 10,16-17).
„Ak ste Kristovým telom a jeho údmi, vaša sviatosť je položená na Pánovom stole: prijímate svoju sviatosť. Na to, čím ste, odpovedáte Amen [Áno, je to pravda] a svojou odpoveďou to podpisujete. Počuješ totiž ,Telo Kristovo‘ a odpovedáš Amen‘. Buď teda údom Kristovho tela, aby [tvoje] Amen bolo pravdivé.“
1397 Eucharistia zaväzuje voči chudobným. Aby sme v pravde prijímali Kristovo telo a jeho krv obetované za nás, musíme spoznať Krista v tých najchudobnejších, jeho bratoch.  „Ochutnal si Pánovu krv, a ani tak nepoznáš brata;… teraz však zneucťuješ aj sám stôl, keď nepokladáš za hodného ani tvojho pokrmu toho, ktorý bol uznaný za hodného mať účasť na tomto stole… Boh ťa oslobodil od všetkých tvojich [hriechov] a uznal ťa za hodného takého stola: a ty si sa ani tak nestal štedrejším.“

1398 Eucharistia a jednota kresťanov. Pred veľkosťou tohto tajomstva svätý Augustín zvolá: „Ó sviatosť milosrdenstva! Ó znak jednoty! Ó puto lásky!“ Čím bolestnejšie sa pociťujú rozdelenia Cirkvi, ktoré prerušujú spoločnú účasť na Pánovom stole, tým naliehavejšie sú modlitby k Pánovi, aby sa vrátili dni úplnej jednoty všetkých, ktorí veria v neho.

1399 Východné cirkvi, ktoré nie sú v plnom spoločenstve s Katolíckou cirkvou, slávia Eucharistiu s veľkou láskou: „Tie cirkvi, i keď sú oddelené, [majú] pravé sviatosti a najmä – na základe apoštolského nástupníctva – kňazstvo a Eucharistiu, ktorými sú s nami ešte stále spojení veľmi tesnými zväzkami.“ Preto „je istá účasť in sacris [na svätých veciach] nielen možná ale za vhodných okolností a so schválením cirkevnej vrchnosti sa aj odporúča“.

1400 Cirkevné spoločenstvá, ktoré vznikli z reformácie a sú oddelené od Katolíckej cirkvi, si nezachovali „pravú a neporušenú podstatu eucharistického tajomstv a najmä preto, že im chýba sviatosť posvätného stavu“. Z tohto dôvodu pre Katolícku cirkev nie je možná vzájomná účasť na Eucharistii (intercommunio) s týmito spoločenstvami. Keď si však tieto cirkevné spoločenstvá „pri Svätej večeri pripomínajú pamiatku Pánovej smrti a jeho zmŕtvychvstania, vyznávajú, že naznačuje život v spoločenstve s Kristom, a očakávajú jeho slávny príchod.“

1401 Keď sa podľa úsudku ordinára vyskytne naliehavá potreba, katolícki vysvätení služobníci môžu udeliť sviatosti (Eucharistiu, sviatosť pokánia a pomazanie chorých) aj iným kresťanom, ktorí nie sú v plnom spoločenstve s Katolíckou cirkvou, ak o ne dobrovoľne požiadajú; v takom prípade je potrebné, aby vyznávali katolícku vieru, čo sa týka týchto sviatostí, a aby mali potrebné dispozície.

z Katechizmu Katolíckej Cirkvi

Archív