FARSKÉ OZNAMY

Kostol Všetkých svätých v zimeRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 50. týždni od 7. decembra – do 13. decembra 2020.

Bohoslužby

Pondelok Vigília – Nepoškvrnené počatie 17:00 Sv. omša za ✟ Mariána Spišáka
7.decembra Panny Márie  
     
Utorok Nepoškvrnené počatie 07:30 Sv. omša za dobrý dorast
8.decembra Panny Márie (slávnosť)   pre Kongr. SNNPM
  17:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
     
Streda Sv. Jána Didaka Cuauhtlatoatzina 06:00 Sv. omša za ✟ Jozefa a Annu (roráty)
9.decembra (ľubovoľná spomienka) 14:00  Pohr. sv. omša za ✟ Miroslava Tišťana
     
Štvrtok Štvrtok po 2. adventnej nedeli 17:00 Sv. omša za ✟ Ondreja, Žofiu
10.decembra     a Jána
     
Piatok Piatok po 2. adventnej nedeli 17:00 Sv. omša za ✟ Helenu Maťašovskú
11.decembra    
     
Sobota Vigília 3. adventná nedeľa 17:00 Sv. omša za ✟ Jozefa
12.decembra   a krstných rodičov
     
Nedeľa 3. adventná nedeľa 08:00 Sv. omša za rodinné požehnanie
13.decembra     a zdravie
  10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
  14:30 POBOŽNOSŤ (radostný ruženec)
  15:00 ad int.
   
Lektori  Božieho Slova    
Pondelok Vigília – NPPM 17:00 J. Brada
Utorok Nepoškvrnené počatie 07:30 V. Drábiková
Panny Márie 17:00 I. Sopková
     
Sobota Vigília 3. adventná nedeľa 17:00 Z. Morvayová
   
Nedeľa 3. adventná nedeľa 08:00 Z. Berciková, S. Cingeľ
    10:00 Z. Bradová, D. Vincová
  15:00 deti
     

 

Od 16.11. je dovolené konať verejné bohoslužby s 50% účasťou (len sediacich), mimo kostola s odstupmi 2 m.

Vo štvrtok po sv. omši adorácia v Roku Eucharistie.

V nedeľu o 15:00 sv. omša s katechézou pre birmovancov.

V sakristii si možno prevziať podielové knihy a kalendáre SSV a zakúpiť diecézny kalendár.

Spovedanie piatok a sobota od 16:00.

Podľa pandemickej situácie predvianočné spovedanie môže a nemusí byť. Preto je dobré neodkladať si spoveď na poslednú chvíľu, ale priebežne využiť možnosť pristúpiť k sviatosti zmierenia.

Zbierka na charitu vyniesla 431,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

Od 1.12 – 15.12. prebieha v kostole zbierka trvanlivých potravín pre neziskovú organizáciu  DORKA – Centrum pre obnovu rodiny Košice. 

 

DUCHOVNÉ SLOVO 

SVIATOSŤ EUCHARISTIE

VI.Veľkonočná hostina

1391 Prijímanie prehlbuje naše zjednotenie s Kristom. Prijímanie Eucharistie prináša ako hlavné ovocie dôverné zjednotenie s Ježišom Kristom. Veď Pán hovorí: „Kto je moje telo a pije moju krv, ostáva vo mne a ja v ňom“ (Jn 6,56). Život v Kristovi má svoj základ v eucharistickej hostine: „Ako mňa poslal živý Otec a ja žijem z Otca, aj ten, čo mňa je, bude žiť zo mňa“ (Jn 6,57). „Keď veriaci prijímajú na [Pánove] sviatky Synovo telo, ohlasujú si navzájom dobrú zvesť, že je daný závdavok života, ako keď anjel povedal Márii [Magdaléne]: ,Kristus vstal z mŕtvych!‘ Hľa, aj teraz sa udeľuje život a vzkriesenie tomu, kto prijíma Krista.“

1392 Čo spôsobuje hmotný pokrm v našom telesnom živote, to obdivuhodným spôsobom uskutočňuje sväté prijímanie v našom duchovnom živote. Účasť na tele vzkrieseného Krista, tele „oživenom Duchom Svätým a oživujúcom“, zachováva, zveľaďuje a obnovuje život milosti prijatý v krste. Tento rast kresťanského života sa potrebuje živiť eucharistickým prijímaním, chlebom nášho putovania, až do chvíle smrti, keď ho dostaneme ako viatikum („pokrm na cestu“).
1393 Prijímanie nás odlučuje od hriechu. Kristovo telo, ktoré prijímame vo svätom prijímaní, „je obetované za nás“ a krv, ktorú pijeme, „je vyliata za všetkých na odpustenie hriechov“. Preto nás Eucharistia nemôže zjednotiť s Kristom bez toho, aby nás zároveň neočistila od hriechov, ktoré sme spáchali, a neuchránila pred budúcimi hriechmi.
„Vždy, keď [ho] prijímame, zvestujeme Pánovu smrť. Ak zvestujeme [jeho] smrť, zvestujeme odpustenie hriechov. Ak vždy, keď sa vylieva [jeho] krv, vylieva sa na odpustenie hriechov, musím ju stále prijímať, aby mi stále odpúšťala hriechy. Ja, ktorý stále pácham hriechy, musím mať stále liek.“

1394 Podobne ako telesný pokrm slúži na obnovenie stratených síl, tak Eucharistia posilňuje lásku, ktorá v každodennom živote má sklon slabnúť. A táto oživená láska zotiera všedné hriechy. Keď sa nám Kristus dáva, oživuje našu lásku a robí nás schopnými pretrhnúť nezriadené lipnutia na stvoreniach a zakoreniť sa v ňom:
„Keďže teda Kristus zomrel za nás z lásky, keď si počas obety pripomíname jeho smrť, prosíme, aby prišiel Svätý Duch a udelil nám lásku. Úpenlivo prosíme, aby sme skrze tú lásku, z ktorej sa Kristus dal ukrižovať za nás, aj my mohli po prijatí milosti Svätého Ducha považovať svet za ukrižovaný pre nás a mohli byť ukrižovaní pre svet… Keďže sme dostali dar lásky, zomrime hriechu a žime Bohu!“

1395 Eucharistia nás tou istou láskou, ktorú v nás zapaľuje, chráni pred budúcimi smrteľnými hriechmi. Čím väčšiu účasť máme na Kristovom živote a čím väčšie pokroky robíme v priateľstve s ním, tým ťažšie sa od neho odlúčime smrteľným hriechom. Eucharistia nie je zameraná na odpúšťanie smrteľných hriechov. To je vlastné sviatosti zmierenia. Eucharistii je vlastné, že je sviatosťou tých, ktorí sú v plnom spoločenstve s Cirkvou. 

z Katechizmu Katolíckej Cirkvi

Archív