FARSKÉ OZNAMY

KrakowRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 35. týždni od 24. augusta – do 30. augusta 2020.

Bohoslužby

Pondelok Sv. Bartolomeja, apoštola 18:00 Sv.omša za B. požehnanie, zdravie
24.augusta (sviatok)   a trpezlivosť pre Kristínu
     
Utorok Utorok 21. týždňa 07:00 Sv. omša za ✟ Jána Budzáka
25.augusta v Cezročnom období  
     
Streda Streda 21. týždňa 16:00 Pohr. sv. omša za ✟ Rozáliu Spišákovú
26.augusta v Cezročnom období 17:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Štvrtok Sv. Moniky (spomienka) 16:00 Pohr. sv. omša za ✟ Štefana Benka
27.augusta   17:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Piatok Sv. otca Augustína, biskupa 16:00 Pohr. sv. omša za ✟ Romana Hiľovského
28.augusta a učiteľa Cirkvi (spomienka) 17:00  Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Sobota Mučenícka smrť sv. Jána 07:30 Sv. omša za ✟ Máriu Komorovú
29.augusta Krstiteľa (spomienka)   r. Pacakovú
     
Nedeľa 22. nedeľa v Cezročnom období 07:30 Sv. omša za zdravie a B. požehnanie
30.augusta     pre matku, dcéru a nevestu
  09:00 Sv. omša za ✟ ruženc. bratstva
  15:30 POBOŽNOSŤ (vešpery 22. cezr.
    nedele)
 
Lektori  Božieho Slova    
Nedeľa 22. nedeľa v Cezročnom období 07:30 Z. Berciková, Z. Morvayová
    09:00 M. Grega, J. Kurjan
   

 

Vo štvrtok adorácia nebude.

V nedeľu o 10:30 bude knsekrácia kostola v Nováčanoch.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

 

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

 52. Z uvedeného možno pochopiť veľkú zodpovednosť, akú majú pri slávení Eucharistie najmä kňazi, ktorým prináleží predsedať mu in persona Christi, zaručujúc svedectvo a službu spoločenstva nielen komunite, ktorá má priamu účasť na slávení, ale aj všeobecnej Cirkvi, ktorá je povolaná vždy, keď ide o Eucharistiu. Je potrebné vyjadriť žiaľ nad tým, že najmä počnúc rokmi pokoncilovej liturgickej reformy, pre zle pochopený zmysel kreativity a prispôsobenia nechýbali vybočenia, ktoré mnohým spôsobili utrpenie. Istá reakcia na „formalizmus“ viedla niektorých, zvlášť v istých oblastiach, považovať „formy“, ktoré si osvojila veľká liturgická tradícia Cirkvi a jej Magistérium, za nezáväzné, a zavádzať inovácie, ktoré neboli autorizované a často boli úplne nevyhovujúce.

Cítim preto ako svoju povinnosť vysloviť vrúcnu žiadosť, aby sa pri eucharistickom slávení s veľkou vernosťou zachovávali liturgické predpisy. Sú konkrétnym vyjadrením autentickej ekleziality Eucharistie; to je ich najhlbší zmysel. Liturgia nie je súkromným vlastníctvom ani celebranta, ani komunity, v ktorej sa tajomstvá slávia. Apoštol Pavol bol nútený obrátiť sa plamennými slovami na komunitu v Korinte pre vážne nedostatky v ich slávení Eucharistie, ktoré viedli k roztržkám (skísmata – schizmy) a vytváraniu siekt (_airéseis – heréza), porov. 1 Kor 11, 17-34. Aj v našich časoch by mala byť opäť objavená vernosť liturgickým predpisom a chápaná ako odlesk a svedectvo jednej a všeobecnej Cirkvi, ktorá sa stáva prítomnou pri každom slávení Eucharistie. Kňaz, ktorý slúži svätú omšu verne podľa liturgických predpisov, a komunita, ktorá sa im prispôsobuje, tichým, no výrečným spôsobom dokazujú svoju lásku k Cirkvi. Práve preto, aby som posilnil tento hlboký zmysel liturgických predpisov, požiadal som kompetentné dikastériá Rímskej kúrie, aby pripravili osobitný dokument na túto dôležitú tému, aj s odkazmi na podklady právneho charakteru. Nikto nesmie podceňovať tajomstvo, zverené do našich rúk: je príliš veľké, aby si niekto mohol dovoliť nakladať s ním podľa svojich predstáv, ktoré by nezodpovedali posvätnej povahe a univerzálnej dimenzii tohto tajomstva.

Archív