FARSKÉ OZNAMY
Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči
v 29. týždni od 13. júla – do 19. júla 2020.
Bohoslužby
| Pondelok | Sv. Henricha | ||
| 13.júla | (ľ.spom.) | ||
| Utorok | Sv. Kamila de Lellis, kňaza | ||
| 14.júla | (ľ. spom) | ||
| Streda | Sv. Bonaventúru, biskupa | 18:00 | Sv. omša za ✟ Alexandra a Máriu |
| 15.júla | a učiteľa Cirkvi (spomienka) | Horváthovcov | |
| Štvrtok | Prebl. Panny Márie Karmelskej | 16:00 | Pohr. sv. omša za ✟ Jána Spišáka |
| 16.júla | (ľ.spom.) | 17:00 | Pohrebné obrady v Dome smútku |
| Piatok | Sv. Andreja – Svorada a Benedikta, | 18:00 | Sv.omša za ✟ Vincenta Benka |
| 17.júla | pustovníkov (spomienka) | a rodičov Gejzu a Cecíliu | |
| Sobota | Panny Márie v sobotu | 07:30 | Sv.omša za ✟ Martina Hiľovského, |
| 18.júla | manž. Máriu a synov Jána a Martina | ||
| Nedeľa | 16. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | Sv. omša za odpustenie hriechov |
| 19.júla | 10:00 | Sv. omša za Boží ľud farnosti | |
| Lektori Božieho Slova | |||
| Nedeľa | 16. nedeľa v Cezročnom období | 08:00 | H. Majcherová, S. Cingeľ |
| 10:00 | L. Grácová, Z. Grácová | ||
V nedeľu o 14:30 pobožnosť.
Vo štvrtok je deň modlitieb za diecézu, po sv. omši bude adorácia. V sobotu je deň diecéznej poklony (08:00 – 10:00, 15:00 – 17:00).
V nedeľu po druhej sv. omši katechéza pre prvoprijímajúcich, o 15:00 katechéza pre birmovancov.
Zaopatrovanie do štvrtka – vdp. Štefan Ružbašan (0918 754 745)
V nedeľu pri sv. omšiach bude zbierka na opravy.
DUCHOVNÉ SLOVO
Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)
Z encykliky sv. Jána Pavla II.
38. Cirkevné spoločenstvo, ako som už spomenul, je aj viditeľné a vyjadruje sa vo vzťahoch, ktoré vymenúva samotný koncil, keď učí: „Sú plne včlenení do spoločenstva Cirkvi tí, čo majúc Ducha Svätého, prijímajú neporušenú celú jej štruktúru a všetky prostriedky spásy, ktoré sú v nej ustanovené, a v jej viditeľnom organizme sú zjednotení s Kristom – ktorý ju vedie prostredníctvom najvyššieho veľkňaza a biskupov – putami vyznávania viery, sviatosťami, ako aj cirkevnou správou a spoločenstvom.”
Keďže Eucharistia je najvyšším sviatostným prejavom spoločenstva Cirkvi, vyžaduje si, aby bola slávená v kontexte úplnosti aj vonkajších vzťahov spoločenstva. Osobitným spôsobom, lebo je „zavŕšením duchovného života a cieľom všetkých sviatostí“, si Eucharistia vyžaduje, aby boli putá spoločenstva vo sviatostiach, osobitne v krste a kňazskej vysviacke, reálnymi. Nie je možné dať sväté prijímanie osobe, ktorá nie je pokrstená alebo odmieta úplnú pravdu viery o eucharistickom tajomstve. Kristus je pravda a vydáva svedectvo pravde (porov. Jn 14, 6; 18, 37), preto sviatosť jeho tela a krvi nepripúšťa pretvárky.
39. Okrem toho, pre samotnú povahu cirkevného spoločenstva a vzťahu, ktorý má k nemu sviatosť Eucharistie, treba pripomenúť, že „eucharistická obeta, i keď sa vždy slávi v určitom konkrétnom spoločenstve, nikdy nie je slávením iba tohto spoločenstva: tým, že prijíma Pánovu eucharistickú prítomnosť, prijíma celý dar spásy a tak sa aj prejavuje, hoci v pretrvávajúcej viditeľnej partikularite, ako obraz a pravá prítomnosť Cirkvi, ktorá je jedna, svätá, katolícka a apoštolská“. Z toho vyplýva, že skutočne eucharistické spoločenstvo sa nemôže stiahnuť samo do seba, akoby bolo sebestačné, ale musí byť v zhode so všetkými ostatnými katolíckymi spoločenstvami.
Cirkevné spoločenstvo eucharistického zhromaždenia je spoločenstvom s vlastným biskupom a s rímskym pápežom. Biskup je totiž viditeľným princípom a základom jednoty vo svojej partikulárnej cirkvi. Bolo by teda veľkým nepochopením, ak by sa sviatosť, ktorá je výsostne sviatosťou jednoty Cirkvi, slávila bez pravého spoločenstva s biskupom. Svätý Ignác Antiochijský napísal: „Nech sa považuje za istú len tá Eucharistia, ktorá sa koná pod biskupom alebo tým, ktorému on dal na to poverenie.“ Pretože „rímsky pápež, ako Petrov nástupca, je trvalým a viditeľným princípom a základom jednoty tak biskupov, ako aj množstva veriacich“, spoločenstvo s ním je vnútornou požiadavkou slávenia eucharistickej obety. Tu pramení veľká pravda, vyjadrená v liturgii rozličnými spôsobmi: „Každé slávenie Eucharistie sa koná nielen v jednote s vlastným biskupom, ale aj s pápežom, s biskupským zborom, s celým klérom a so všetkým ľudom. Každé platné slávenie Eucharistie vyjadruje toto všeobecné spoločenstvo s Petrom a s celou Cirkvou alebo sa na ňu objektívne odvoláva, ako je to v prípade kresťanských cirkví oddelených od Ríma.“