FARSKÉ OZNAMY

Kostol sv. Anny v RudníkuRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 30. týždni od 20. júla – do 26. júla 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 16. týždňa 18:00 Sv.omša za ✟ Ladislava Štefaneka
20.júla v Cezročnom období   polročná
     
Utorok Utorok 16. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Pavla Urbančíka,
21.júla v Cezročnom období   výročná
     
Streda Sv. Márie Magdalény, 18:00 Sv. omša za ✟ Karola Žilu,
22.júla (sviatok)   polročná
     
Štvrtok Sv. Brigity, rehoľníčky, 18:00 Sv. omša za ✟ Máriu Halčinovú
23.júla patrónky Európy (sviatok)  
     
Piatok Piatok 16. týždňa 18:00 Sv.omša za ✟ Violu
24.júla v Cezročnom období  
     
Sobota Sv. Jakuba, apoštola 07:30 Sv.omša za ✟ Elenu
25.júla (sviatok)  
     
Nedeľa 17. nedeľa v Cezročnom období 07:30 Sv. omša za duše v očistci
26.júla      
Lektori  Božieho Slova    
   
Nedeľa 17. nedeľa v Cezročnom období 07:30 H. Majcherová
       
   

 

V nedeľu pobožnosť nebude.

Sv. omše v kostole sv. Anny budú v sobotu o 17:30 a v nedeľu o 10:30.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

 40. Eucharistia tvorí spoločenstvo a vychováva k spoločenstvu. Svätý Pavol napísal korintským veriacim, ako veľmi sú ich roztržky, ktoré sa objavujú pri eucharistických zhromaždeniach, v protiklade s tým, čo slávia – s Pánovou večerou. V dôsledku toho ich vyzval, aby sa zamysleli nad pravou podstatou Eucharistie a tak sa vrátili k pravému bratskému duchu (porov. 1 Kor 11, 17-34). Účinný ohlas tejto požiadavky vidíme u svätého Augustína, ktorý – pripomínajúc apoštolove slová „Vy ste Kristovo telo a jednotlivo ste údy” (1 Kor 12, 27) – poznamenáva: „Ak vy ste jeho telo a jeho údy, na Pánovom stole je položené to, čo je vaše tajomstvo; áno, vy prijímate to, čo je vaše tajomstvo.“ A z tohto konštatovania vyvodzuje: „Kristus Pán (…) posvätil na obetnom stole tajomstvo nášho pokoja a našej jednoty. Kto prijíma tajomstvo jednoty, ale nezachováva zväzky pokoja, neprijíma sviatosť vo svoj prospech, ale ako dôkaz proti sebe samému.“

41. Táto osobitná účinnosť v napomáhaní spoločenstva, ktorá je vlastná Eucharistii, je jedným z dôvodov významu nedeľnej svätej omše. O nej a o ostatných dôvodoch, ktoré ju činia základom života Cirkvi a jednotlivých veriacich, som sa zastavil v apoštolskom liste o svätení nedele Dies Domini, pripomínajúc medziiným, že pre veriacich je účasť na svätej omši povinnosťou – okrem prípadu vážnej prekážky -, a tak sa na pastierov kladie z toho vyplývajúca úloha ponúknuť všetkým efektívnu možnosť naplniť toto prikázanie. Neskôr, v apoštolskom liste Novo millennio ineunte, keď som načrtával pastoračnú cestu Cirkvi na začiatku tretieho tisícročia, chcel som položiť osobitný dôraz na nedeľnú Eucharistiu, zdôrazňujúc jej účinnosť pri tvorení spoločenstva. „Svätá omša“ – napísal som – „je privilegovaným miestom, kde sa spoločenstvo trvale zvestuje a pestuje. Práve prostredníctvom účasti na Eucharistii sa Deň Pána stáva aj Dňom Cirkvi, ktorá tak môže účinným spôsobom plniť svoju úlohu sviatosti jednoty.“

42. Chrániť a napomáhať cirkevné spoločenstvo je úlohou každého veriaceho, ktorý nachádza v Eucharistii ako sviatosti jednoty Cirkvi oblasť osobitnej starostlivosti. Ešte v konkrétnejšej podobe a s väčšou zodpovednosťou sa táto oblasť týka pastierov Cirkvi, každého podľa vlastného stupňa a vlastného cirkevného úradu. Preto Cirkev stanovila normy, ktoré slúžia na to, aby napomáhali časté a plodné pristupovanie k eucharistickému stolu, ako aj vymedzila objektívne podmienky, v ktorých nemožno prijímanie udeľovať. Starostlivosť v napomáhaní ich verného zachovávania sa stáva praktickým vyjadrením lásky k Eucharistii a k Cirkvi.

Archív