FARSKÉ OZNAMY

kaplnka

Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 39. týždni od 26. septembra – do 2. októbra 2022.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 26. týždňa v Cezročnom 18:00 za ✟ Magdalénu Žakarovskú,
26.septembra období   polročná
     
Utorok Sv. Vincenta de Paul  
27.septembra (spomienka)  
     
Streda Streda 26. týždňa v Cezročnom 16:00 Pohr. za ✟ Emíliu Pasternákovú
28.septembra období 17:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
18:00 za ✟ Eduarda Hiľovského, výročná
     
Štvrtok Sv. Michala, Gabriela a Rafaela, 18:00 za ✟ Máriu Michalkovú, mesačná
29.septembra archanjelov (sviatok)  
     
Piatok Sv. Hieronyma, kňaza a učiteľa 18:00 za ✟ Michala
30.septembra Cirkvi (spomienka)  
     
Sobota Vigília – 27. nedeľa v Cezr. období 18:00 za ✟ Annu a Júliusa
1.októbra  
     
Nedeľa 27. nedeľa v Cezročnom období 08:00 za ružencové bratstvo
2.októbra   11:00 za pútnikov do Fatimy (pri kaplnke)
 
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília – 27. nedeľa v Cezr. období 18:00 Z. Bradová
Nedeľa 27. nedeľa v Cezročnom období 08:00 H. Majcherová
11:00 D. Petrášová, D. Hiľovská
    Z. Mašlanková
   

V nedeľu pobožnosť nebude.

V sobotu o 17:15 bude fatimská pobožnosť.

V nedeľu o 11:00 sv. omša pri kaplnke Panny Márie Ružencovej (v prípade nepriaznivého počasia v kostole), pred omšou bude modlitba sv. ruženca, premienka individuálne.

Od soboty začína ružencový mesiac október.

Zbierka na opravu vchodu do kostola vyniesla 1612,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

DUCHOVNÉ SLOVO 

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio 

Príprava (pokračovanie)

V týchto rôznych obdobiach prípravy na manželstvo, ktoré sme opísali len v hlavných črtách, má sa angažovať kresťanská rodina a celé cirkevné spoločenstvo. Biskupské konferencie – podobne ako sa starajú o vhodné podujatia v snahe pomôcť budúcim manželom lepšie si uvedomiť dôležitosť svojho rozhodnutia a duchovným pastierom pomôcť zistiť, či budúci manželia majú náležité dispozície – tak nech sa postarajú o vydanie Direktória pre pastoráciu rodín. V ňom bude treba predovšetkým určiť minimálny obsah, trvanie a metódu “prípravných kurzov”, kde by mali byť vo vzájomnej rovnováhe vieroučné, pedagogické, právne a lekárske zložky, ktoré sa týkajú manželstva, usporiadané tak, aby tí, čo sa pripravujú na manželstvo, popri rozumovom prehĺbení svojich poznatkov chápali aj potrebu včleniť sa do cirkevného spoločenstva.

Nevyhnutnosť a záväznosť bezprostrednej prípravy na manželstvo isteže neslobodno podceňovať – čo by sa mohlo stať, keby sa od nej ľahko dišpenzovalo – no táto príprava predsa sa má zaviesť a konať tak, aby jej prípadné zanedbanie nebolo prekážkou pre slávenie sobáša.

Slávenie sobáša

67. Kresťanské manželstvo vyžaduje slávenie podľa liturgických predpisov. Takéto slávenie zo sociálneho a spoločenského hľadiska má vyjadriť podstatne cirkevnú a sviatostnú povahu manželskej zmluvy medzi pokrstenými.

Nakoľko ide o sviatostný akt posvätenia, slávenie manželstva – včlenené do liturgie, vrcholu všetkej činnosti Cirkvi a zdroju jej posväcujúcej sily – má byť samozrejme platné, dôstojné a plodné. Tu sa otvára široké pole pastoračnej starostlivosti, aby sa dokonale splnili požiadavky vyplývajúce z povahy manželskej zmluvy povýšenej na sviatosť a aby sa tiež verne zachovávali cirkevné predpisy, pokiaľ ide o slobodný súhlas, manželské prekážky, kanonickú formu a sám obrad slávenia. Ten má byť jednoduchý a dôstojný, podľa predpisov príslušných autorít, ktoré majú tiež právo – podľa konkrétnych dobových a miestnych okolností a v súlade s normami Apoštolskej Stolice – zaradiť do liturgického obradu prípadne aj niektoré prvky vlastné tej-ktorej kultúre, ktorými sa dá vyjadriť hlboký ľudský a náboženský význam manželskej zmluvy, pokiaľ však neobsahujú niečo, čo by plne nesúhlasilo s kresťanskou vierou a mravmi.

Pokiaľ ide o sviatostný znak, liturgické slávenie sa má konať tak, aby sa svojím vonkajším prejavom stalo hlásaním Božieho slova a vyznaním viery celého spoločenstva veriacich. Pastoračná starostlivosť sa má prejaviť v múdrej a svedomitej starosti o “liturgiu slova” a o výchovu k viere tých, čo sa na obrade zúčastňujú, predovšetkým snúbencov.

Pokiaľ ide o sviatostný akt Cirkvi, liturgické slávenie manželstva má stmeliť celú kresťanskú komunitu plnou, aktívnou a zodpovednou účasťou všetkých prítomných podľa ich postavenia a úlohy: snúbencov, kňaza, svedkov, príbuzných, priateľov a ostatných veriacich, všetkých, čo sa zúčastňujú na zhromaždení, ktoré zjavuje a svojím životom prejavuje tajomstvo Krista a jeho Cirkvi.

Pri slávení kresťanského manželstva v prostredí s vlastnou kultúrou a starobylou tradíciou treba zachovať vyššie uvedené zásady.

Archív