FARSKÉ OZNAMY

stiahnuť (2)Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 35. týždni od 29. augusta – do 4. septembra 2022.

Bohoslužby

Pondelok Mučenícka smrť sv. Jána 18:00 za kňazov a kňazské povolania
29.augusta Krstiteľa (spomienka)  
     
Utorok Bl. Bronislava, panna  
30.augusta z prem. rádu  
     
Streda Streda 22. týždňa v Cezročnom 18:00 za trpiacich a závislých
31.augusta období  
     
Štvrtok Štvrtok 22. týždňa v Cezročnom 15:30 Pohr. za ✟ Máriu Michalkovú
1.septembra období   r. Benkovú
  16:30 Pohrebné obrady v Dome smútku
  18:00 za ✟ Pavla  a Máriu Rostášovcov
     
Piatok Prvý piatok 18:00 za ✟ Jozefa a Otíliu
2.septembra  
     
Sobota Vigília – 23. nedeľa v Cezr. období 18:00 za ZBP pre s. Martu
3.septembra  
     
Nedeľa 23. nedeľa v Cezročnom období 08:00 za ružencové bratstvo
4.septembra   10:00 za Boží ľud farnosti
 
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília – 23. nedeľa v Cezr. období 18:00 Z. Slovenkaiová, D. Hiľovská
Nedeľa 23. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Z. Morvayová
  10:00 I. Drábik, V. Drábiková
   

V nedeľu pobožnosť o 14:30 (sv. ruženec, odprosenie Božského Srdca, premienka)

V piatok od 17:00 adorácia k úcte B. Srdca, v sobotu o 17:15 fatimská pobožnosť.

V nedeľu pri sv. omši o 10:00 bude vzývanie Ducha sv. na začiatku školského roka.

Spovedanie pred prvým piatkom bude vo štvrtok od 13:30 a piatok od 16:00. Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.

DUCHOVNÉ SLOVO

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio 

Liturgická a súkromná modlitba

61. Medzi modlitbou Cirkvi a jednotlivých veriacich je hlboký a živý vzťah, ako to jasne potvrdil Druhý vatikánsky koncil. Dôležitým cieľom modlitby v domácej cirkvi je uviesť deti prirodzeným spôsobom do liturgickej modlitby, ktorá je vlastná celej Cirkvi, a to tak, že ich na ňu pripravujú a ďalej, že ju vnášajú do oblasti osobného, rodinného a spoločenského života. Preto je potrebné, aby každý člen rodiny postupne mal účasť na Eucharistii, najmä v nedele a sviatky, ako aj na iných sviatostiach, najmä tých, čo uvádzajú deti do kresťanského života. Koncilové smernice poskytli kresťanskej rodine novú možnosť tým, že ju zaradili medzi skupiny, ktorým sa odporúča spoločné slávenie liturgie hodín. Kresťanská rodina sa má starať aj o to, aby slávila aj doma, spôsobom primeraným pre jej členov, obdobia a sviatky liturgického roka.Aby sa mohla kresťanská rodina pripraviť doma na bohoslužbu, ktorú koná Cirkev a aby v nej mohla pokračovať, má používať súkromnú modlitbu, ktorá jestvuje v rozmanitých formách. Táto jej rozmanitosť svedčiaca o mimoriadnom bohatstve, ktorým Duch Svätý oživuje kresťanskú modlitbu, zodpovedá rôznym životným požiadavkám a situáciám toho, kto svoju myseľ obracia k Bohu. Okrem ranných a večerných modlitieb sa výslovne odporúča v zhode s pokynmi synodálnych Otcov čítanie Božieho slova a rozjímanie o ňom, príprava na sviatosti, pobožnosť k Srdcu Ježišovmu a zasvätenie sa mu, rôzne formy úcty blahoslavenej Panny Márie, modlitba pri stolovaní a prejavy ľudovej nábožnosti.

Cirkev pri rešpektovaní slobody Božích detí navrhovala i navrhuje veriacim niektoré prejavy nábožnosti so zvláštnym dôrazom a naliehavosťou. Medzi nimi treba pripomenúť modlitbu posvätného ruženca: “Veľmi chceme, priam tak, ako to robili Naši predchodcovia, živo odporúčať modlitbu svätého ruženca v rodine. Ruženec blahoslavenej Panny Márie patrí nepochybne medzi najvznešenejšie a najúčinnejšie spoločné modlitby, ktoré sa odporúčajú kresťanským rodinám. A naozaj je Naším úmyslom, ktorý ochotne vrelo odporúčame, aby v čase, keď sa členovia rodiny zídu na spoločnú modlitbu, často a radi sa modlievali ruženec.” Takáto opravdivo mariánska nábožnosť, prejavovaná úprimnou prítulnosťou k najsvätejšej Panne a nasledovaním jej duchovných postojov, stáva sa veľmi vhodným prostriedkom na posilnenie rodinného spoločenstva lásky a na rozvoj manželského i rodinného duchovného života. Ona, Matka Krista a Cirkvi, je osobitným spôsobom aj Matkou kresťanských rodín, domácich cirkví.

Modlitba a život

62.Nikdy neslobodno zabudnúť, že modlitba je podstatnou konštitutívnou časťou kresťanského života vzatého v jeho celkovosti a v jeho strede, ba patrí k samej našej “ľudskej prirodzenosti.” “Je prvým vyjadrením vnútornej pravdy o človeku, je prvou podmienkou opravdivej slobody ducha.” Pre toto modlitba vonkoncom nie je akýmsi únikom, ktorý by odvádzal od každodenných povinností, ale naopak, silným podnetom na to, aby kresťanská rodina prijímala a plnila všetky svoje úlohy prvej a základnej bunky spoločnosti. V tomto zmysle skutočná účasť na živote a poslaní Cirkvi vo svete je úmerná vernosti a vrúcnosti modlitby, ktorou sa kresťanská rodina spája s plodným viničom, ktorým je Kristus Pán. Zo životného spojenia s Kristom, posilňovaného liturgiou, sebaobetovaním a modlitbou vyviera i plodnosť kresťanskej rodiny, pokiaľ ide o jej osobitnú službu pre povznesenie človeka, ktorá nevyhnutne prispieva aj k premene sveta.

 

Archív