FARSKÉ OZNAMY

KrakowRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 33. týždni od 15. augusta – do 21. augusta 2022.

Bohoslužby

Pondelok NANEBOVZATIE PANNY 07:30 za ✟ Michala a Máriu
15.augusta MÁRIE (slávnosť)  
     
Utorok Utorok 20. týždňa v Cezročnom  
16.augusta období  
     
Streda Streda 20. týždňa v Cezročnom  
17.augusta období  
     
Štvrtok Štvrtok 20. týždňa v Cezročnom  
18.augusta období  
     
Piatok Piatok 20. týždňa v Cezročnom  
19.augusta období  
     
Sobota Vigília – 21. nedeľa v Cezr. období 18:00 za ✟ Dávida Benka, manželku Annu,
20.augusta   synov a nevesty
     
Nedeľa 21. nedeľa v Cezročnom období 08:00 za  ZBP pre Pavla Poveca s rodinou
21.augusta   10:00 za Boží ľud farnosti
 
Lektori  Božieho Slova    
Pondelok NANEBOVZATIE PANNY 07:30 H. Majcherová, Z. Mašlanková
MÁRIE (slávnosť)    
Sobota Vigília – 21. nedeľa v Cezr. období 18:00 Z. Bradová, Z. Slovenkaiová
Nedeľa 21. nedeľa v Cezročnom období 08:00 H. Majcherová, S. Cingeľ
  10:00 M. Grega
   

 V nedeľu pobožnosť o 14:30 (loretánske litánie, adorácia).

V utorok je deň modlitieb za diecézu a o. biskupa.

V pondelok pri sv. omši bude požehnanie kvetov.

DUCHOVNÉ SLOVO 

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio

Manželstvo a Eucharistia

57. Úloha kresťanskej rodiny posväcovať sa má prvý koreň v krste a najvyššie vyjadrenie v Eucharistii, s ktorou sa kresťanské manželstvo vnútorne spája. Druhý vatikánsky koncil vyzdvihuje osobitný vzťah, ktorý jestvuje medzi manželstvom a Eucharistiou, keď prikazuje, aby sa “manželstvo slávilo spravidla vo svätej omši”. Je veľmi potrebné znova odkryť a prehĺbiť tento vzťah, ak chceme pochopiť a naozaj prežívať milosti a záväzky manželstva a kresťanskej rodiny.Vlastným zdrojom kresťanského manželstva je Eucharistia. Veď eucharistická obeta sprítomňuje zmluvu lásky Krista s Cirkvou, nakoľko bola spečatená jeho krvou na kríži. A v tejto obete Novej a večnej zmluvy nachádzajú manželia prameň, z ktorého vyviera, vnútorne sa stvárňuje a trvale oživuje ich manželský zväzok. Nakoľko je sprítomnením obety lásky Krista k Cirkvi, je Eucharistia prameňom lásky. V eucharistickom dare lásky nachádza kresťanská rodina základ a akoby dušu svojho “spoločenstva” a svojho “poslania”; eucharistický chlieb vytvára z rozličných údov rodinného spoločenstva jediné telo, ktoré je prejavením a účasťou na plnšej jednote Cirkvi. Účasť na Kristovom tele, ktoré “sa obetuje”, a na krvi, ktorá “sa vylieva”, stáva sa nevyčerpateľným prameňom misijnej a apoštolskej činnosti pre kresťanskú rodinu.

Sviatosť obrátenia a zmierenia

58. Nevyhnutnou a trvalou súčasťou úlohy posväcovania sa v kresťanskej rodine je prijatie evanjeliovej výzvy na obrátenie, určenej všetkým kresťanom, ktorí nezostávajú vždy verní onej “novosti” krstu, ktorým sa stali “svätými”. Ani kresťanská rodina nežije vždy dôsledne podľa zákona milosti a krstnej svätosti, ktorú znova hlása i sviatosť manželstva. Pokánie a vzájomné odpúšťanie vnútri kresťanskej rodiny, ktoré sú také časté v každodennom živote, nachádzajú sviatostné zvýraznenie v kresťanskom pokání. Pokiaľ ide o manželov, Pavol VI. napísal v encyklike Humanae vitae: “Ak sa dosiaľ nevymanili z hriechov, nech neklesajú na mysli, ale nech sa pokorne a vytrvalo utiekajú k Božiemu milosrdenstvu, ktoré tak štedro udeľuje sviatosť pokánia.“

Táto sviatosť má osobitný vplyv na rodinný život. Manželia a všetci členovia rodiny tým, že si vierou uvedomujú, ako hriech protirečí nielen zmluve s Bohom, ale aj ich manželskej zmluve a rodinnému spoločenstvu, sú vedení k stretnutiu s Bohom, “ktorý je bohatý na milosrdenstvo”, a tým, že ich zahrňuje svojou láskou mocnejšou ako hriech, obnovuje a zdokonaľuje manželskú zmluvu a rodinné spoločenstvo.

Archív