FARSKÉOZNAMY

DSC05108Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 15. týždni od 11. apríla – do 17. apríla 2022.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok Sv. týždňa  
11.apríla  
     
Utorok Utorok Sv. týždňa 18:00 za zdravie a Božie požehnanie
12.apríla   Stanislava
     
Streda Streda Sv. týždňa 15:30 Pohr. za ✟ Angelu Ganišinovú
13.apríla 16:30  Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Štvrtok Štvrtok  Pánovej večere 18:00 za ✟ Edmundu
14.apríla  
     
Piatok Veľký Piatok 15:00
15.apríla    
     
Sobota Vigília – Veľkonočná nedeľa 19:30 za ✟ Mikuláša a Annu Pastorovcov
16.apríla Pánovho zmŕtvychvstania  
     
Nedeľa Veľkonočná nedeľa Pánovho 08:00 za ✟ Jána
17.apríla zmŕtvychvstania (slávnosť) 10:00 za Boží ľud farnosti
   
Lektori  Božieho Slova    
Štvrtok Štvrtok  Pánovej večere 18:00 M. Grega, H. Majcherová
Piatok Veľký Piatok 15:00 P. Čonka, J. Kurjan
Sobota Vigília – Veľkonočná nedeľa 19:30 Z.Bradová, Z. Morvayová. I. Sopková
  Pánovho zmŕtvychvstania   D.Petrášová, Z. Slovenkaiová
Nedeľa Veľkonočná nedeľa Pánovho 08:00 B.Lörinczová, Z. Mašlanková
  zmŕtvychvstania (slávnosť) 10:00 I.Drábik, V. Drábiková
   

Veľkonočná spoveď v N. Medzeve – nedeľa (10.4.) od 14:00-16:00, Rudník 17:00-18:30.

V Poproči pondelok 11.4. popoludní od 15:30-17:30. Po skončení možnosť pristúpiť k sv. prijímaniu.

Spovedanie nahlásených chorých v utorok a stredu popoludní.

Vo štvrtok po sv. omši bude kostol otvorený pre poklonu do 20:00, v piatok do 17:30, v sobotu od 9:00 – 12:00 a do 15:00-19:00 (prosím o zapísanie do zoznamu).

Na Veľkonočnú nedeľu o 6:30 požehnanie jedál o 15:15 vešpery.

Katechéza prvoprijímajúcich bude pokračovať až po Veľkej noci.

Zbierka pre utečencov z Ukrajiny vyniesla 657,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

DUCHOVNÉ SLOVO                    

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácia sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio 

Stále staré a súčasne nové učenie a ustanovenia Cirkvi

29.Práve preto, že manželská láska je osobitnou účasťou na tajomstve života a lásky samého Boha, Cirkev si uvedomuje, že dostala zvláštne poslanie strážiť a brániť vznešenú dôstojnosť manželstva a zodpovednú úlohu odovzdávania ľudského života. Preto v duchu živej tradície, ktorú si Cirkev uchováva počas svojich dejín, aj Druhý vatikánsky koncil aj učenie nášho predchodcu Pavla VI. vyjadrené najmä v encyklike Humanae vitae, odovzdávajú našim časom skutočne prorocké posolstvo, ktorá znova potvrdzuje a jasne predkladá vždy staré a súčasne nové učenie a ustanovenia Cirkvi o manželstve a odovzdávaní ľudského života. Preto synodálni Otcovia na svojom poslednom zasadaní výslovne vyhlásili: “Táto posvätná synoda, zhromaždená v jednote viery s Petrovým nástupcom, neochvejne sa pridŕža toho, čo Druhý vatikánsky koncil (porov. Gaudium et spes 50) a po ňom encyklika Humanae vitae podávajú, a najmä to, že manželská láska má byť plne ľudská, výlučná a otvorená novému životu.”

Cirkev stojí na strane života

30. Učenie Cirkvi je dnes zasadené do takej spoločenskej a kultúrnej situácie, ktorá z jednej strany sťažuje jeho pochopenie, no z druhej strany ho robí ešte naliehavejším a potrebným pre povznesenie opravdivého dobra muža a ženy.Vedeckotechnický pokrok, ktorým dnešný človek stále rozširuje svoju nadvládu nad prírodou, nielen živí nádej na vybudovanie nového a lepšieho ľudstva, ale plodí aj stále väčší strach z budúcnosti. Mnohí sa pýtajú, či sa vôbec oplatí žiť alebo či je lepšie nenarodiť sa. Pochybujú o tom, či je dovolené privádzať na svet ďalších ľudí, ktorí možno budú preklínať svoj život v krutom svete, ktorého hrôzy ani nemôžu predvídať. Sú aj takí, čo si myslia, že výhody technického pokroku patria iba im a ostatných z nich vylučujú. Týmto potom vnucujú antikoncepčné prostriedky alebo ešte horšie metódy. Iní zasa, čo sa stali obeťou konzumnej mentality a starajú sa len o hromadenie hmotných majetkov, už nechápu duchovné bohatstvo nového ľudského života, a preto ho aj odmietajú. Hlavnou príčinou takejto mentality je neprítomnosť Boha v srdciach ľudí. Iba jeho láska je silnejšia ako všetky obavy sveta a len ona ich môže premôcť.Takto vznikla istá duchu života nepriateľská mentalita (anti-life mentality), ako sa prejavuje v mnohých súčasných otázkach. Spomeňme napríklad paniku, vyplývajúcu z demografických štúdií ekológov a futurológov. Tí niekedy zveličujú nebezpečenstvo, ktoré hrozí životnej úrovni z preľudnenia. Cirkev je však pevne presvedčená, že ľudský život, aj keď je slabý a bolestný, predsa zostáva veľkolepým darom Božej dobroty. Proti pesimizmu a slepej sebaláske, ktoré zatemňujú svet, Cirkev sa stavia na stranu života a v každom živote odhaľuje jas toho “Amen”, ktorým je sám Kristus.84 Cirkev takto stavia proti onomu “Nie”, ktoré je vo svete a zmieta ním, toto životné “Áno”, a tak bráni človeka i svet pred všetkými, čo ohrozujú život a ničia ho. Cirkev je povolaná znovu dať najavo všetkým, a to ešte jasnejším a pevnejším presvedčením, svoju vôľu všetkými silami napomáhať ľudský život a brániť ho proti všetkým úkladom, nech sa nachádza v akýchkoľvek okolnostiach alebo vývojovom štádiu. Preto Cirkev odsudzuje ako ťažkú urážku ľudskej dôstojnosti a spravodlivosti všetky podujatia vlád a iných verejných autorít, ktoré majú za cieľ akýmkoľvek spôsobom obmedzovať slobodu manželov pri rozhodovaní o potomstve. Preto treba rozhodne odsúdiť a rázne odmietnuť akékoľvek násilie zo strany týchto autorít v prospech antikoncepcie, ba dokonca sterilizácie a umelého potratu. Rovnako ako veľkú nespravodlivosť treba zavrhnúť to, že v medzinárodných vzťahoch hospodárska pomoc rozvojovým národom je podmienená plánmi, ktorých cieľom je napomáhať antikoncepciu, sterilizáciu a umelé potraty.

 

Archív