FARSKÉ OZNAMY

DSC05788Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 5. týždni od 31. januára – do 6. februára 2022.

Bohoslužby

Pondelok Sv. Jána Bosca, kňaza 17:00 za ✟ Máriu Benkovú (20)
31.januára (spomienka)  
     
Utorok Obetovanie Pána. Vigília 17:00 za zdravie a Božiu pomoc pre Evu
1.februára  
     
Streda Obetovanie Pána (slávnosť) 17:00 za zdravie a Božie požehnanie
2.februára   pre Máriu M.
     
Štvrtok Sv. Blažeja, biskupa a mučeníka 17:00 za ✟ Karola Petráša, výročná
3.februára (ľubovoľná spomienka)  
     
Piatok Sv. Fridricha, opáta prem. rádu 17:00 za uzdravenie a obrátenie
4.februára Prvý piatok   Štefana a Martina
     
Sobota Vigília – 5. nedeľa v Cezr. období 17:00 za ✟ Margitu, Jozefa a rodičov
5.februára    
     
Nedeľa Piata  nedeľa 08:00 za ružencové bratstvo
6.februára v Cezročnom období 10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
  15:00 na úmysel
  (s katechézou pre prvoprijímajúcich)
Lektori  Božieho Slova    
Utorok Obetovanie Pána. Vigília 17:00 I.Sopková
Streda Obetovanie Pána (slávnosť) 17:00 Z. Slovenkaiová
Sobota Vigília – 5. nedeľa v Cezr. období 17:00 Z. Morvayová
Nedeľa Piata  nedeľa 08:00 S. Cingeľ
  v Cezročnom období 10:00 J. Kurjan
   

Od 17.1. sú bohoslužby povolené pre režim OP v počte 100 osôb. Pre prípad kontroly noste so sebou príslušné potvrdenia.

Čas na súkromnú modlitbu a individuálne prijatie sviatosti zmierenia a Eucharistie.

nedeľa: 15:00 – 15:30

pondelok – piatok: 18:00 – 18:30

V stredu pri sv. omši bude požehnanie sviec, vo štvrtok po sv. omši svätoblažejské požehnanie.

Sviatosť zmierenia pred prvým piatkom: v stredu a piatok od 16:00 a po sv. omšiach. Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00.

V piatok od 16:00 bude adorácia, v sobotu o 16:15 fatimská pobožnosť, v nedeľu o 14:00 radostný ruženec, odprosenie Božského Srdca a premienka.

DUCHOVNÉ SLOVO

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácia sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio

Manželstvo a spoločenstvo medzi Bohom a ľuďmi

12. Spoločenstvo lásky medzi Bohom a ľuďmi, ktoré je obsahom Zjavenia a skúsenosti viery Izraela, nadobúda významné vyjadrenie v manželskom zväzku, uzavretom medzi mužom a ženou. Preto ústredný výrok Zjavenia, že “Boh miluje svoj ľud”, opakujú aj živé a konkrétne slová, ktorými si muž a žena vyznávajú svoju manželskú lásku. Puto ich lásky stáva sa obrazom a symbolom zmluvy, ktorá spája Boha s jeho ľudom. Naproti tomu hriech, ktorý môže narušiť manželskú zmluvu, stáva sa obrazom nevery ľudu voči svojmu Bohu: modloslužba je prostitúciou, nevera cudzoložstvom, neposlušnosť voči zákonu odmietnutím Pánovej manželskej lásky. Avšak nevernosť izraelského ľudu neničí Pánovu večnú vernosť, a preto vždy verná Božia láska sa predkladá ako vzor úzkeho vzťahu vernej lásky, aký má byť medzi manželmi.

Ježiš Kristus – Źeních Cirkvi a sviatosť manželstva

13. Spoločenstvo medzi Bohom a ľuďmi sa definitívne dovršuje v Ježišovi Kristovi, Źeníchovi, ktorý miluje ľudstvo a dáva sa mu ako Spasiteľ, keď sa spája s ním ako so svojím telom. To on zjavuje pôvodnú pravdu o manželstve, pravdu o “počiatku”, a tým, že oslobodzuje človeka od zatvrdlivosti srdca, uschopňuje ho, aby túto pravdu plne uskutočňoval.

Toto zjavenie dosahuje svoju konečnú plnosť tak v dare lásky, ktorý ľuďom prináša Božie Slovo tým, že berie na seba ľudskú podobu, ako aj v obete seba samého, ktorú Ježiš Kristus koná na kríži za svoju nevestu Cirkev. V tejto obete sa plne odhaľuje plán, ktorý Boh uložil do ľudskej prirodzenosti muža a ženy už pri ich stvorení. Manželstvo pokrstených sa tak stáva skutočným symbolom novej a večnej zmluvy, potvrdenej Kristovou krvou. Duch, ktorého vylieva Pán, darúva nové srdce a robí muža a ženu schopnými milovať sa tak, ako nás miloval Kristus. Manželská láska dosahuje tú plnosť, ku ktorej je vnútorne určená, totiž nadprirodzenú manželskú lásku (caritas), ktorá je vlastným a špecifickým spôsobom, ktorým sa manželia zúčastňujú na láske samého Krista, obetujúceho sa na kríži, a sú povolaní, aby v nej žili.

Právom svedčí Tertulián krásnymi slovami o veľkosti a kráse tohto manželského života v Kristovi: “Ako by som vedel opísať blaženosť takého manželstva, ktoré Cirkev spája, Eucharistia potvrdzuje, požehnanie spečaťuje, anjeli ohlasujú a Boh Otec schvaľuje? Aké jarmo to majú dvaja veriaci spojení v jedinej nádeji, v jedinej poslušnosti a v jedinej službe! Obaja sú bratia, obidvaja spolusluhovia, medzi ktorými niet ani duchovný ani telesný rozdiel. Skutočne sú dvaja v jednom tele a kde je jedno telo, tam je i jeden duch.”

Cirkev, ktorá verne prijíma Božie slovo a rozjíma o ňom, slávnostne učila a učí, že manželstvo pokrstených je jednou zo siedmych sviatostí Nového zákona.30

Krstom sa muž a žena stávajú raz navždy účastnými na novej a večnej Zmluve, zásnubnej zmluve Krista s Cirkvou. A práve pre toto nezmazateľné zapojenie sa povznáša a zahŕňa dôverné spoločenstvo manželského života a lásky, ktoré ustanovil Stvoriteľ,31 do zásnubnej lásky Krista, podporovanej a obohacovanej jeho výkupnou silou.

Archív