FARSKÉ OZNAMY

B45A9071Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 46. týždni od 15. novembra – do 21. novembra 2021.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 33. týždňa 18:00 and int. celebrantis
15.novembra v Cezročnom období  
   
Utorok Utorok 33. týždňa 18:00  za ✟ Mikuláša a Annu
16.novembra v Cezročnom období   Pastorovcov
   
Streda Sv. Alžbety Uhorskej, rehoľníčky 18:00  za ✟ Antona Kleina, výročná
17.novembra (spomienka)  
     
Štvrtok Štvrtok 33. týždňa 18:00  za ✟ Annu a Karola Zimmermanovcov
18.novembra v Cezročnom období  
     
Piatok Piatok 33. týždňa  
19.novembra v Cezročnom období  
     
Sobota Vigília – Krista Kráľa 18:00 and int. celebrantis
20.novembra      
     
Nedeľa Krista Kráľa (slávnosť) 08:00 za Boží ľud farnosti
21.novembra   10:00 and int. celebrantis
  15:00 na poďakovanie za roky prežité
    v manželstve, dar dieťaťa a pomoc
    Ducha sv. pre rodinu
     
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília – Krista Kráľa 18:00 Z. Bradová, Z. Morvayová
Nedeľa Krista Kráľa (slávnosť) 08:00 B. Lörinczová
    10:00 E. Filčáková, M. Bradová
  15:00 M. Grega
     

V nedeľu pobožnosť o 14:15.

V utorok je deň modlitieb za diecézu, od 17:00 bude adorácia. Vo štvrtok po sv. omši adorácia k Najsv. sviatosti.

Zbierka na energie vyniesla 1070,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

DUCHOVNÉ SLOVO 

Sviatok Krista Kráľa

Cirkevný rok sa v Katolíckej cirkvi končí slávnosťou Krista Kráľa. Sviatok Krista Kráľa zaviedol pápež Pius Xl. a stanovil preň poslednú októbrovú nedeľu.

Prvýkrát sa nedeľa Krista Kráľa slávila na konci Svätého roku 1925 ako svedectvo lásky Cirkvi voči svojmu božskému Ženíchovi – preto bola spojená s modlitbami a poklonami, ktoré mali vzbudzovať v srdciach veriacich túžby a predsavzatia naprávať svoj život, aby Krista lepšie prijímali za svojho Pána a Kráľa. A modlitba zasvätenia ľudstva Najsvätejšiemu Srdcu Ježišovmu pred vystavenou Oltárnou sviatosťou od začiatku bola a je obdarená úplnými odpustkami.

Liturgickou reformou po Druhom vatikánskom koncile bol tento sviatok povýšený na slávnosť – najvyšší stupeň slávenia a veľmi vhodne bol preložený na poslednú, tridsiatu štvrtú cezročnú nedeľu v liturgickom roku. Veď takto lepšie vystihuje vôľu večného Otca “zjednotiť v Kristovi ako v hlave všetko, čo je na nebi, aj čo je na zemi” (Ef l, 10), a kresťanom každoročne priamo pripomína, že Kristus je “Alfa a Omega, Počiatok i Koniec” (Zjv 21, 6). Liturgický rok začína adventom – prípravou na slávnosť Narodenia Pána – a končí oslavou Krista Kráľa, na ktorého sa Otec rozhodol všetko zamerať a v ňom zjednotiť.

Biblický základ slávnosti Krista Kráľa je v ModItibe Pána – príď kráľovstvo Tvoje…

Navyše hlavným dôvodom Ježišovho ukrižovania bol titul „židovský kráľ’.

A v štvrtom evanjeliu Ježiš priznáva, že je kráľ, ale jeho kráľovstvo nie je z tohto sveta, a že sa na to narodil a na to prišiel na svet, aby vydal svedectvo pravde (porov. In 18, 33 – 37).

V kresťanskej ikonografii je Kristus Kráľ zväčša vyobrazovaný so žezlom v ruke, zväčša v podobe kríža. Nielen kríž, ale už samotné slovo žezlo, vyjadruje službu. Grécky výraz skeptron, pochádza totiž zo slovesa skeptesthai, čiže podopierať, pomáhať. Kristus Kráľ nevlastní žezlo pyšnej moci, ktorou druhých zráža a ponižuje, ale žezlo služby, ktorým druhých podopiera a dvíha. Druhý význam termínu skeptron je palica pútnika alebo pastiera.

Kristus Kráľ nesedí pohodlne na tróne, ale ako obetavý pastier predpovedaný prorokom Ezechielom hľadá svoje stratené ovce, zranené obväzuje, slabé posilňuje. Ježiš ako pútnik neustále kráča k tým, čo ho potrebujú.

Stanislav Stohl/ TK KBS

 

Archív