FARSKÉ OZNAMY

DSC07280Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 44. týždni od 1. novembra – do 7. novembra 2021.

Bohoslužby

Pondelok Všetkých svätých (slávnosť) 09:00 na úmysel
1.novembra 11:00 za Boží ľud farnosti
   
Utorok Všetkých verných zosnulých 07:00  za ✟ Máriu a ✟ z rod. Lamerovej,
2.novembra (spomienka)   Cvekovej a Semkovej
18:00 za duše v očistci
   
Streda Streda 31. týždňa v Cezročnom 15:00 pohr. za ✟ Michala Hiľovského
3.novembra období 16:00 pohrebné obrady v Dome smútku
  18:00 za ✟ Jozefa Jasaňa
     
Štvrtok Sv. Karola Boromejského, 18:00  za ✟ Eduarda Hiľovského,
4.novembra biskupa (spomienka)   mesačná
     
Piatok Piatok 31. týždňa 18:00 na poďakovanie za prežité roky
5.novembra v Cezročnom období  
     
Sobota Panny Márie v sobotu 07:30 ad int. i.d.
6.novembra   18:00 na ďakovný úmysel
     
Nedeľa 32. nedeľa v Cezročnom období 08:00 za ružencové bratstvo
7.novembra   10:00 za Boží ľud farnosti
  15:00 na úmysel celebranta
    (s katechézou pre birmovancov)
Lektori  Božieho Slova    
Pondelok Všetkých svätých (slávnosť) 09:00 Z. Mašlanková
11:00 D. Petrášová
Utorok Všetkých verných zosnulých 18:00 Z. Bradová
Sobota Panny Márie v sobotu 18:00 Z. Bradová
Nedeľa 32. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Z. Morvayová
  10:00 J. Kurjan
     

V nedeľu pobožnosť o 14:00 (ruženec, odprosenie Božského Srdca a premienka).

Vo štvrtok po sv. omši a v piatok od 17:00 adorácia k Najsv. sviatosti.

V sobotu o 7:00 fatimská pobožnosť.

Spovedanie pred prvým piatkom: utorok a piatok od 16:00, chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.

V sobotu a v nedeľu pri sv. omšiach bude zbierka na energie.

Sv. omše v pondelok 9:00 základ – pre všetkých, 11:00 pre zaočkovaných o 16:00 dušičková pobožnosť na cintoríne.

Zbierka na misie vyniesla 516,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

DUCHOVNÉ SLOVO 

Rok sv. Jozefa

Detstvo a mladosť sv. Jozefa vo videniach svätých

Sv. Jozef – starý vdovec?

Vzhľadom na zvyky Jozefových čias sa traduje, že Mária nemala viac ako šestnásť, keď sa vydala. Ctihodná Mária de Agredou, matka Mária Cecilia Baijová a blahoslavená Anna Katarína Emmerichová tvrdia, že Jozef bol mladým mužom v čase svojho sľubu Márii. V priebehu vekov ho umelci zobrazovali ako staršieho človeka hrbiaceho sa s palicou, sotva schopného stáť. Jozef ale nebol starým človekom. Boh si ho vybral ako silného, ​​energického muža, ktorý bol schopný podporovať svoju rodinu. Prečo bol teda Jozef v priebehu stáročí zobrazovaný ako starý človek na toľkých dielach? Existujú dva dôvody:

Prvým dôvodom bolo vysvetliť „bratov a sestry“ Pána, uvedených v Biblii. Apokryfná kniha s názvom „História tesára Jozefa“ hovorí, že kedysi bol kňazom ako aj tesárom, ktorý bol zároveň vdovcom so štyrmi synmi a dvoma dcérami, čo by znamenalo, že Máriine nevlastné deti by boli oveľa staršie než ona. Je omyl domnievať sa, že Jozef bol tak starý, že by mohol byť jej starým otcom. No niektorí kresťania si veci nechcú nechať vysvetliť a pochopiť tieto súvislosti.

Druhým dôvodom, prečo sa Jozef zobrazuje ako starší muž je, že mal ochraňovať Pannu Máriu. Myšlienka, že by Mária žila s pekným a robustným mužom, nebola prijateľná, pretože ľudia by si hneď pomysleli, že by mohol mať záujem mať s ňou sexuálny vzťah, ktorý by ju okradol o jej panenský titul. Takýto prístup uráža Jozefa i jeho nevestu. Biblia nám hovorí, že Mesiáš sa narodí z panny (Iz 7, 14). Mária nám o tom hovorí sama, keď odpovedá anjelovi Gabrielovi: „Ako sa to stane, veď ja muža nepoznám?“ (Lk 1, 34)

Sv. Hieronym (347-420), učiteľ cirkvi, vysvetľuje panenský vzťah medzi Jozefom a Máriou: Veríme, že Boh sa narodil z panny, pretože o tom čítame. Neveríme, že Mária po pôrode ukončila manželstvo, pretože o tom nečítame. Ani to nehovoríme preto, aby sme odsúdili manželstvo, lebo panenstvo je samo o sebe manželstvom, ale preto, že neexistuje žiadne oprávnenie, ktorým by sme mohli vyvodiť neuvážené závery o svätých. Lebo ak chceme brať do úvahy iba túto možnosť, môžeme tvrdiť, že Jozef mal niekoľko manželiek, pretože Abrahám i Jakub mali tiež niekoľko manželiek a že z týchto manželiek sa narodili „bratia Pána” – fikcia, ktorú väčšina ľudí vymýšľa v bezbožnosti a v ohavnej odvahe. Hovoríte, že Mária nebola panna. Ja však ešte s väčším dôrazom tvrdím, že Jozef bol panicom skrze Máriu, aby sa z panenského manželstva narodil syn panny. Lebo ak neexistuje o tomto svätom človeku obvinenie zo smilstva a ak nie je napísané, že mal inú ženu a ak bol viac ochrancom než manželom Márie, ktorá bola považovaná za jeho manželku, zostáva tvrdiť, že ten, kto si zaslúžil, aby sa stal otcom Pána, si zachoval panenstvo s ňou. Toľko slová Svätého Hieronyma.

Ivanka Paurová

 

Archív