FARSKÉ OZNAMY

Krakow

Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 44. týždni od 26. októbra – do 1. novembra 2020.

Od soboty 24.10. do nedele 1.11. je na území SR zákaz vychádzania bez testu s výnimkou v čase od 01:00 do 05:00 hod. Kostol bude pre súkromnú modlitbu, adoráciu a individuálne prijatie sviatosti otvorený  denne v čase od 03:30 do 04:30 (prípadne aj dlhšie, ak sa niekto stihne dostať domov do 05:00). Ak bude mať nejaká skupina (5 osôb) záujem o odslúženie sv. omše, bude to možné len v čase výnimky, (medzi neskorou polnočnou a skorými rannými rorátmi)

 

„ Vo svete máte súženie, ale dúfajte, ja som premohol svet!“

                                                                                                               Jn 16,33

Pondelok Pondelok 30. týždňa  
26.októbra v Cezročnom období  
     
Utorok Výročie posviacky katedrálneho  
27.októbra chrámu v Rožňave (sviatok)  
     
Streda Sv. Šimona a Júdu, apoštolov  
28.októbra (sviatok)  
     
Štvrtok Štvrtok 30. týždňa  
29.októbra v Cezročnom období  
     
Piatok Piatok 30. týždňa  
30.októbra v Cezročnom období  
     
Sobota Vigília – Všetkých Svätých  
31.októbra    
     
Nedeľa Všetkých Svätých (slávnosť)    
1.novembra      

 

 

DUCHOVNÉ SLOVO

SVIATOSŤ EUCHARISTIE Z Katechizmu Katolíckej Cirkvi 

OMŠA V PRIEBEHU STOROČÍ

1345 Už z druhého storočia máme svedectvo svätého Justína mučenika o hlavných líniách priebehu slávenia Eucharistie. Až dodnes ostali rovnaké vo všetkých velkých liturgických rodinách. Takto píše Justín okolo roku 155, aby pohanskému cisárovi Antoninovi Piovi (138-161) vysvetlil, čo robia kresťania: „V deň nazývaný dňom Slnka všetci, či už bývajú v mestách, alebo na vidieku, schádzajú sa na to isté miesto. Čítajú sa pamäti apoštolov alebo spisy prorokov, pokiaľ to čas dovoli. Keď lektor skonči, predsedajúci v príhovore napomina a povzbudzuje do nasledovania takých skvelých vecí. Potom všetci spoločne vstaneme a modlíme sa” „aj za seba samých…, aj za všetkých ostatných, nech sú kdekolvek…, aby sme boli nájdeni ako tí, čo skutkami žijú správnym životom a zachovávajú prikázania, a tak dosiahli večnú spásu. Ked modlitbu skončíme, pozdravíme sa navzájom bozkom. Potom tomu, čo predsedá bratom, prinesú chlieb a kalich vody a vína. On ich vezme a vzdáva chválu a slávu Otcovi vesmíru skrze meno Syna a Ducha Svätého a koná dlhé vzdávanie vďaky (po grécky eucharistia] za to, že nás uznal za hodných týchto darov. Keď skončí modlitby a vzdávanie vďaky, všetok prítomný ľud nadšene zvolá Amen. Keď predsedajúci skončil vzdávanie vďaky a všetok ľud nadšene zvolal, tí, čo sa u nás volajú diakoni, rozdeľujú všetkým prítomným chlieb, vino a vodu, ktoré boli ,eucharistizované’, a zanesú (z nich] neprítomným.”

1346 Liturgia Eucharistie prebieha podľa základnej štruktúry, ktorá sa zachovala cez stáročia až po naše časy. Rozvíja sa v dvoch hlavných momentoch, ktoré tvoria v základe jednotu: – zhromaždenie sa, liturgia slova s čítaniami, homíliou a modlitbou veriacich; – eucharistická liturgia s predloženim chleba a vina, konsekračným vzdávaním vďaky a prijímaním. Liturgia slova a eucharistická liturgia tvoria spolu ,jediný úkon kultu”; stôl pripravený pre nás v Eucharistiije totiž zároveň stolom Božieho slova i stolom Pánovho tela.

1347 či to nie je samotný priebeh večere zmítvychvstalého Ježiša s jeho učeníkmi? Cestou im vysvetľoval Písma, a keď si potom sadol s nimi k stolu, „vzal chlieb a dobrorečil, lámal ho a podával im ho” (Lk 24,30).

Archív