FARSKÉ OZNAMY

Sv. Cyril a Metod

Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 27. týždni od 29. júna – do 5. júla 2020.

Bohoslužby

Pondelok Sv. Petra a Pavla, apoštolov 07:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
29.júna (slávnosť) 18:00 Sv. omša za zdravie a B. požehnanie
  Cecílie Štovčíkovej
     
Utorok Utorok 13. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Štefana a Margitu
30.júna v Cezročnom období  
     
Streda Streda 13. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Helenu Benkovú,
1.júla v Cezročnom období   r. Juhárovú a Juraja Dulinu
     
Štvrtok Návšteva Panny Márie 18:00 Sv. omša za ✟ Michala a Júliu
2.júla (sviatok)  
     
Piatok Sv. Tomáša, apoštola 18:00 Sv. omša za ✟ Vlastimila a rodičov
3.júla (sviatok)  
     
Sobota Panny Márie v sobotu 07:30 Sv. omša za ✟ Jána Hužvára
4.júla     polročná
   
     
Nedeľa Sv. Cyrila a Metoda, Slovanských 08:00 Sv. omša za ružencové bratstvo
5.júla Vierozvestov (slávnosť) 10:00 Sv. omša za  Boží ľud farnosti
Lektori  Božieho Slova    
Pondelok Sv. Petra a Pavla, apoštolov 07:00 H. Majcherová
18:00 Z. Slovenkaiová, I. Sopková
Nedeľa Sv. Cyrila a Metoda, Slovanských 08:00 Z. Berciková, D. Vincová
  Vierozvestov 10:00 J. Kurjan, J. Brada
   

 

V nedeľu o 14:30 radostný ruženec, odprosenie Božského Srdca, premienka.

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia v rámci Roka Eucharistie, v piatok od 17:00 adorácia k úcte Božského Srdca. V sobotu o 7:00 fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny.

V nedeľu po druhej sv. omši katechéza pre prvoprijímajúcich.

Dátum birmovky  je stanovený na  17. októbra 2020 (sobota) o 10:30.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

33. Ak bola pre nedostatok kňazov zverená účasť na pastoračnej starostlivosti o niektorú farnosť nevysväteným veriacim, nech si títo vždy uvedomujú, že – ako učí Druhý vatikánsky koncil – „nie je možné formovať nejaké kresťanské spoločenstvo bez toho, aby malo za svoj základ a prameň slávenie najsvätejšej Eucharistie“. Im teda patrí aj povinnosť uchovávať v komunite živý hlad po Eucharistii, ktorý vedie k tomu, aby sa usilovali nepremeškať ani jednu príležitosť na slúženie svätej omše, využívajúc aj príležitostnú prítomnosť kňaza, ktorému v jej slúžení nebráni cirkevné právo

34. Mimoriadne zasadanie Biskupskej synody v roku 1985 identifikovalo práve v „ekleziológii spoločenstva“ ústrednú a základnú myšlienku dokumentov Druhého vatikánskeho koncilu. Cirkev putujúca na tejto zemi je povolaná udržiavať a napomáhať tak spoločenstvo s Bohom – Trojicou, ako aj spoločenstvo medzi veriacimi. Na tento cieľ jej slúži Božie slovo a sviatosti, predovšetkým Eucharistia, z ktorej Cirkev „stále žije a rastie“ a v ktorej zároveň vyjadruje samu seba. Nie náhodou sa výraz communio stal jedným z pomenovaní tejto vznešenej sviatosti. (communio znamená prijímanie, ako aj spoločenstvo – pozn. prekl.)

Eucharistia sa teda javí ako vrchol všetkých sviatostí, lebo privádza k dokonalosti spoločenstvo s Bohom Otcom prostredníctvom identifikácie s jednorodeným Synom pôsobením Ducha Svätého. S dôvtipom viery vyjadroval túto pravdu jeden z významných autorov byzantskej tradície: v Eucharistii „viac než vo všetkých ostatných sviatostiach je tajomstvo (spoločenstva) také dokonalé, že vedie k vrcholu všetkých dobier: tu je vrcholný bod všetkých ľudských túžob, lebo tu dosahujeme Boha a Boh sa spája s nami v najdokonalejšej jednote“. Práve preto je vhodné v duši neustále pestovať túžbu po eucharistickej sviatosti. Tu sa zrodila prax duchovného prijímania, šťastne rozšírená v Cirkvi a odporúčaná svätými učiteľmi duchovného života. Svätá Terézia Ježišova napísala: „Keď nepristupujete k prijímaniu a nezúčastňujete sa na omši, môžete prijímať duchovne, čo je veľmi výhodné… Tak prijmete veľa z lásky nášho Pána.“

35. Dôvodom slávenia Eucharistie však nesmie byť len rozvoj spoločenstva, ktoré predpokladá ako jestvujúce, aby ho upevňovalo a viedlo k dokonalosti. Najsvätejšia sviatosť vyjadruje puto spoločenstva tak v neviditeľnom rozmere, kde nás v Kristovi pôsobením Ducha Svätého spája s Otcom a medzi sebou navzájom, ako aj vo viditeľnom rozmere, ktorý zahŕňa spoločenstvo v náuke apoštolov, sviatostí a v hierarchickom usporiadaní. Hlboký vnútorný vzťah, ktorý jestvuje medzi neviditeľnými a viditeľnými prvkami cirkevného spoločenstva, je základom Cirkvi ako sviatosti spásy. Len v tomto kontexte je možné legitímne slávenie Eucharistie a pravá účasť na nej. Z toho vyplýva potreba vlastná samotnej Eucharistii – aby sa slávila v spoločenstve a konkrétne v integrite svojich zväzkov.

Archív