FARSKÉ OZNAMY

Kostol v zimeRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 6. týždni od 3. februára – do 9. februára 2020.

Bohoslužby 

Pondelok Sv. Blažeja, biskupa a mučeníka 11:00 Sv. omša pre matky s deťmi
3.februára (ľubovoľná spomienka) 18:00 Sv. omša za Božie požehnanie
    pre Katku a Jána
     
Utorok Sv. Fridricha, opáta 18:00 Sv. omša za ✟ Máriu Michalkovú,
4.februára premonštrátskeho rádu   mesačná
     
Streda Sv. Agáty, panny a mučenice 18:00 Sv. omša za ✟ Jána Dryju, manž. Žofiu,
5.februára (spomienka)   rodičov Annu a Michala
     
Štvrtok Sv. Pavla Mikiho a spoločníkov 18:00 Sv. omša za ✟ Imricha Urbančíka, výročná,
6.februára mušeníkov (spomienka)   manželku Máriu a dcéru Annu
     
Piatok Piatok 4. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Jozefa a Margitu
7.februára v Cezročnom období  
     
Sobota Panny Márie v sobotu 18:00 Sv. omša za ✟ Ivana
8.februára    
     
Nedeľa 5. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
9.februára   10:00 Sv. omša za Božiu pomoc v chorobe
pre Boženu
Lektori  Božieho Slova    
Pondelok Sv. Blažeja, biskupa a mučeníka 11:00 matky detí
18:00 Z. Slovenkaiová
Nedeľa 5. nedeľa v Cezročnom období 08:00 H. Majcherová, Z. Berciková
    10:00 J. Kurjan, J. Brada
   

 

V nedeľu pobožnosť o 14:30 (adorácia s odprosením Božského Srdca).

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia (v rámci roka Eucharistie) a v piatok od 17:00 adorácia k úcte Božského Srdca. V sobotu po sv. omši bude na fare stretnutie nad Evanjeliom sv. Marka.

Spovedanie pred prvým piatkom: streda a piatok od 16:00, chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 vo zvyčajnom poradí ulíc.

Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu po druhej sv. omši

DUCHOVNÉ SLOVO

 

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

 

  1. Odkedy som začal službu Petrovho nástupcu, vždy som venoval Zelenému štvrtku, dňu Eucharistie a kňazstva, prejav zvláštnej pozornosti a všetkým kňazom sveta som adresoval osobitný list. Tohto roku, v dvadsiatom piatom roku môjho pontifikátu, by som chcel do tejto eucharistickej reflexie plnšie zapojiť celú Cirkev, aby som poďakoval Pánovi za dar Eucharistie a kňazstva: „Dar a tajomstvo.“ Ak som chcel vyhlásením Roka ruženca položiť túto moju dvadsaťpäťročnicu do znamenia kontemplácie Krista v Máriinej škole, nemôžem nechať prejsť Zelený štvrtok 2003 bez toho, aby som zastal nad Kristovou eucharistickou tvárou a s novou silou ukázal Cirkvi ústredný význam Eucharistie. Z nej Cirkev žije. Źiví sa týmto živým chlebom. Ako necítiť potrebu vyzvať všetkých, aby sa to pre nich stalo stále novým zážitkom?!
  2. Keď myslím na Eucharistiu, hľadiac na môj život kňaza, biskupa, Petrovho nástupcu, spontánne začínam spomínať na nespočetné okamihy a toľké miesta, kde mi bolo dopriate sláviť ju. Spomínam na farský kostol v Niegowe, kde som konal prvú pastoračnú službu, univerzitný Kostol svätého Floriána v Krakove, na wawelskú katedrálu, na Baziliku svätého Petra a na toľké baziliky a chrámy v Ríme i po celom svete. Svätú omšu som mal možnosť slúžiť v kaplnkách pri horských chodníkoch, na brehoch jazier a pobreží mora; celebroval som ju na oltároch vybudovaných na štadiónoch, na námestiach miest… Tento rozmanitý scenár mojich eucharistických slávení mi pomáha silno zakúšať jeho univerzálny, ba povedal by som až kozmický charakter. Áno, kozmický! Pretože Eucharistia, aj keď sa slávi na malom oltári dedinského kostola, sa v istom zmysle vždy slávi na oltári sveta. Eucharistia spája nebo so zemou. Zahŕňa a preniká celé stvorenstvo. Boží Syn sa stal človekom, aby prinavrátil celé stvorenstvo do zvrchovaného aktu oslavy Boha, ktorý ho učinil z ničoho. A tak on, najvyšší a večný Kňaz, vstupujúc prostredníctvom svojej krvi a svojho kríža do večnej svätyne, navracia celé vykúpené stvorenstvo Stvoriteľovi a Otcovi. Robí tak prostredníctvom kňazskej služby Cirkvi, na slávu Najsvätejšej Trojice. To je naozaj mysterium fidei, ktoré sa uskutočňuje v Eucharistii: svet, ktorý vyšiel z rúk Stvoriteľa, sa k nemu vracia, vykúpený Kristom.
Archív