FARSKÉ OZNAMY

DSC06511Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 5. týždni od 26. januára – do 2. februára 2020.

Bohoslužby 

Pondelok Pondelok 3. týždňa 15:00 Pohr. sv. omša za ✟ Petra Hiľovského
27.januára v Cezročnom období 16:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Utorok Sv. Tomáša Akvinského, kňaza 14:45 Pohr. sv. omša za ✟ Štefana Petráša
28.januára a učiteľa Cirkvi (spomienka) 15:45 Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Streda Streda 3. týždňa 14:45 Pohr. sv. omša za ✟ Štefana Štovčíka
29.januára v Cezročnom období 15:45  Pohrebné obrady v Dome smútku
     
Štvrtok Štvrtok 3. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Annu a Gejzu Juhárovcov
30.januára v Cezročnom období   a Rozáliu Rostášovú
     
Piatok Sv. Jána Bosca, kňaza 18:00 Sv. omša za ✟ Pavla Urbančíka,
31.januára (spomienka)   polročná
     
Sobota Panny Márie v sobotu 07:30 Sv. omša na úmysel celebranta
1.februára    
     
Nedeľa Obetovanie Pána 08:00 Sv. omša za ružencové bratsvo
2.februíra (sviatok) 10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
Lektori  Božieho Slova    
Nedeľa Obetovanie Pána 08:00 Z. Morvayová, S. Cingeľ
    10:00 L. Grácová, Z. Grácová
   

 

V nedeľu o 14:30 bude pobožnosť (radostný ruženec a premienka).

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia (v rámci roka Eucharistie).

V sobotu o 7:00 bude fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny.

Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu po druhej sv. omši.

Zbierka na opravu kostola vyniesla 2603,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

 

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

  1. „Mysterium fidei! – Hľa, tajomstvo viery!“ Keď kňaz vyslovuje alebo spieva tieto slová, prítomní odpovedajú zvolaním: „Smrť tvoju, Pane, zvestujeme a tvoje zmŕtvychvstanie vyznávame, kým neprídeš v sláve.“ Keď Cirkev poukazuje na Krista v tajomstve jeho utrpenia, týmito alebo podobnými slovami zjavuje aj svoje vlastné tajomstvo: Ecclesia de Eucharistia. Ak s darom Ducha Svätého na Turíce vychádza Cirkev na svetlo a vydáva sa na cesty sveta, tak rozhodujúcim momentom jej utvárania istotne je ustanovenie Eucharistie vo večeradle. Jej základom a jej žriedlom je celé Triduum paschale, ktoré je však zhrnuté, už anticipované, a navždy „skoncentrované“ v eucharistickom dare. V tomto dare Ježiš Kristus odovzdal Cirkvi stále sprítomňovanie veľkonočného tajomstva. Ním ustanovil tajomné „sprítomnenie“ tohto Tridua v priebehu všetkých storočí.

Táto myšlienka v nás vzbudzuje city veľkého a vďačného obdivu. Vo veľkonočnej udalosti a v Eucharistii, ktorá ho cez stáročia sprítomňuje, sa nachádza akoby koncentrát, ktorý zahŕňa celé dejiny ako adresáta milosti vykúpenia. Tento obdiv musí stále napĺňať Cirkev zhromaždenú pri eucharistickom slávení, no osobitným spôsobom musí sprevádzať služobníka Eucharistie. Lebo v skutočnosti je to on, kto vďaka moci, ktorá mu bola daná v sviatosti kňazstva, uskutočňuje premenenie. Je to on, kto s mocou, ktorá pochádza od Krista vo večeradle, vyslovuje: „Toto je moje telo, ktoré sa obetuje za vás… Toto je kalich mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás…“ Kňaz vyslovuje tieto slová, alebo lepšie – dáva svoje ústa a svoj hlas k dispozícii tomu, ktorý ich vyslovil vo večeradle a chcel, aby sa opakovali z generácie na generáciu prostredníctvom tých, čo majú v Cirkvi služobne účasť na jeho kňazstve.

  1. Touto encyklikou by som chcel zamerať pozornosť na obdiv k Eucharistii, a to v kontinuite s dedičstvom Jubilejného roku, ktoré som chcel Cirkvi odovzdať v apoštolskom liste Novo millennio ineunte s jeho mariánskym korunovaním v Rosarium Virginis Mariae. Kontemplovať Kristovu tvár, kontemplovať ju s Máriou je program, ktorý som na úsvite tretieho tisícročia predložil Cirkvi, pozývajúc ju, aby s entuziazmom novej evanjelizácie hlboko načrela do mora dejín. Kontemplovať Krista zahŕňa vedieť ho spoznať všade tam, kde sa prejavuje, v rozmanitých podobách jeho prítomnosti, no najmä v živej sviatosti jeho tela a krvi. Cirkev žije z eucharistického Krista, ním sa živí, on ju osvecuje. Eucharistia je tajomstvo viery a zároveň „tajomstvo svetla“. Vždy znova, keď ju Cirkev slávi, veriaci môžu istým spôsobom znova prežiť skúsenosť dvoch emauzských učeníkov: „otvorili sa im oči a spoznali ho“ (Lk 24, 31).

 

Archív