FARSKÉ OZNAMY

DSC05797Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 47. týždni od 19. novembra – do 25. novembra 2018.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 33. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Ladislava Petráša,
19.novembra v Cezročnom období   Helenu r. Idčanovú a syna Ladislava
     
Utorok Bl. Anny Kolesárovej, panny 18:00 ad int. celebrantis
20.novembra a mučenice (sviatok)  
     
Streda Obetovanie prebl. Panny Márie 18:00 Sv. omša za ✟ Jána Mihaľova,
21.novembra (spomienka)   mesačná
     
Štvrtok Sv. Cecílie, panny a mučenice  
22.novembra (spomienka)  
     
Piatok Sv. Klementa I. pápeža 18:00 Sv. omša za ✟ Imricha Sopka,
23.novembra a mučeníka (ľ. spomienka)   polročná
     
Sobota Sv. Ondreja Dung – Laca, kňaza 07:30 Sv. omša za ✟ Viktóriu Hilayovú,
24.novembra a spoločníkov mučeníkov (spom.)   polročná
     
Nedeľa KRISTA KRÁĽA ( slávnosť) 08:00 Sv. omša za ✟ ruženc. bratstva
25.novembra   10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
14:30 POBOŽNOSŤ
Lektori  Božieho Slova    
   
Nedeľa KRISTA KRÁĽA ( slávnosť) 08:00 Z. Berciková
    10:00 M. Schmotzerová, S. Schmotzerová
     

 

V nedeľu   po druhej sv. omši bude stretnutie prvoprijímajúcich a rodičov.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

Obetovanie Panny Márie

(21. november)

 

Sviatok obetovania Panny Márie má svoj základ v Mojžišovom zákone, ktorým sa Izraeliti riadili. V knihe Levitikus (Tretia kniha Mojžišova) sa píše: „Keď sa pominú dni jej (matkinho) očisťovania, či je to chlapec alebo dievča, prinesú kňazovi ku vchodu do stánku zjavenia ročného baránka na celostnú žertvu a holúbka alebo hrdličku na obetu za hriech. On to obetuje Pánovi a očistí ju od hriechu a bude čistá od svojho krvotoku. Toto je predpis o rodičke chlapca alebo dievčaťa. Keby však nemala na baránka, nech vezme dve hrdličky alebo dva holúbky, jedno na celostnú žertvu, druhé na obetu za hriech, kňaz ju zmieri a bude čistá.“ (Lv 12,6-8) Starozákonní Židia plnili tento Boží príkaz a nosili svoje deti do jeruzalemského chrámu, ktorý nahradil „stánok zjavenia“ na púšti. Mnohí nábožní Židia obetovali Bohu svoje deti zvláštnym spôsobom, ako to urobili aj rodičia Panny Márie Joachim a Anna. Po obetovaní ju nechali na výchovu vo výchovno-vzdelávacom ústave pre dievčatá. Tam ich viedli k čnostnému životu a službe Bohu, vzdelávali sa v Písmach, slúžili v chráme, doprevádzali bohoslužby spevom, vyšívali rúcha. Okrem toho ich však učili aj domácim prácam – varenie, upratovanie a podobne. V ústave mohlo každé dievča pobudnúť niekoľko rokov a potom sa vrátilo domov.

Začiatky slávenia sviatku siahajú do 6. storočia. Slávili ho v Jeruzaleme 21. novembra 543 v kostole Panny Márie. Od roku 730 ho slávili v celej východnej Cirkvi. Na západe ho prvýkrát slávil pápež Gregor XI. v roku 1372 v Avignone v pápežskej kaplnke. V druhej polovici 15. storočia pápeži Pius II. a Pavol II. zaviedli na tento sviatok odpustky. Slávenie sviatku sa šírilo ďalej, až koncom 16. storočia ho pápež Sixtus V. nariadil sláviť v celej Cirkvi.

V obrade nášho krstu sa nachádza časť, ktorá súvisí so starozákonným zvykom obetovania detí Pánu Bohu. Na záver obradu, pred požehnaním, rodičia obetujú svoje dieťa Pánu Bohu slovami: „Bože, žehnaj naše dieťa, aby jeho život bol tebe na slávu, jemu na spásu, nám na radosť a svetu na osoh.“

Archív