FARSKÉ OZNAMY

DSC07280Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 44. týždni od 29. októbra – do 4. novembra 2018.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 30. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Annu Veselú,
29.októbra v Cezročnom období   mesačná a za manžela Viktora
     
Utorok Utorok 30. týždňa 14:00 Pohr. sv. omša za ✟ Máriu Urbančíkovú
30.októbra v Cezročnom období 15:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
  18:00 Sv. omša za ✟ Štefana Spišáka, mesačná
    a manželku Annu (10)
     
Streda Vigília – Všetkých svätých 18:00 Sv. omša za ✟ Jána, Luciu, Štefana
31.októbra     a Etelu Spišákovcov
     
Štvrtok Všetkých svätých (slávnosť, 08:00 Sv. omša za zdravie a Božie požehnanie
1.novembra prikázaný sviatok)   pre Annu Selvekovú
  11:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
     
Piatok Všetkých verných zosnulých 07:30 Sv. omša za duše v očistci
2.novembra (spomienka) 18:00 Sv. omša za ✟ Štefana a  Margitu
     
Sobota Panny Márie v sobotu 07:30 Sv. omša za ✟ Michala a Júliu
3.novembra    
     
Nedeľa 31.NEDEĽA 08:00 Sv. omša za ružencové bratstvo
4.novembra v CEZROČNOM OBDOBÍ 10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
14:30 POBOŽNOSŤ (odprosenie Božského
    Srdca, premienka)
Lektori  Božieho Slova    
   
Štvrtok Všetkých svätých 08:00 Z. Berciková, Z. Podprocká
    10:00 J. Kurjan, J. Brada
Piatok Všetkých verných zosnulých 07:30 Z. Bradová
    18:00 H. Majcherová
Nedeľa 31. NEDEĽA 08:00 Z. Morvayová, D. Vincová
  v CEZROČNOM OBDOBÍ 10:00 Z. Slovenkaiová, V. Drábiková
     

 

Ružencové pobožnosti budú polhodinu pred sv. omšou.

V sobotu o 7:00 fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny.  V nedeľu po druhej sv. omši stretnutie prvoprijímajúcich a rodičov o 15:30 stretnutie birmovancov.

Zbierka na misie vyniesla 472,-€. Všetkým darcom úprimne Pán Boh zaplať.

Spovedanie pred prvým piatkom:

Utorok a v stredu od 16:00, v piatok počas adorácie.

Chorí a starší veriaci v piatok od 8:30 vo zvyčajnom poradí ulíc.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

Spomienka na všetkých verných zosnulých

(2. november)

 

Náuka Cirkvi o posmrtnom živote hovorí, že po smrti má duša tri možnosti: buď odchádza do neba, do pekla alebo do očistca, z ktorého sa neskôr dostane do neba. Dňa 2. novembra si pripomíname všetky duše, ktoré sú ešte v očistci. Tam si totiž nemôžu sami pomôcť. Pomáhať im môžeme svojimi modlitbami a odpustkami, ktoré môžeme v dňoch 1.-8. novembra pre nich získať. Tieto duše síce majú odpustené hriechy, no v očistci si musia odpykať následky za hriechy, teda tresty. Očistec je podobný pekelným mukám, no existuje v ňom na rozdiel od pekla radostná nádej, že po odtrpení všetkých trestov s istotou nasledujú nebeské radosti. Duše trpiace v očistci označujeme ako Cirkev trpiacu.

Modliť sa za zosnulých je prastará obyčaj, ktorá existovala dokonca aj u pohanov. Tí vo výročný deň smrti spomínali na svojich zosnulých a prinášali za nich obety. Židia takisto konali modlitby a obety za zosnulých, napr. Júda Machabejský poslal do Jeruzalema dvetisíc drachiem striebra, aby sa v chráme konali modlitby a obety za odpustenie hriechov tých, ktorí padli v bitkách s pohanmi (Mach 2, 43-46). Aj Pán Ježiš sa počas svojho života na zemi vyjadril v podobnom duchu – zmieriť sa už počas cesty pred súd, aby nás sudca neuvrhol do väzenia odpykať si celú dlžobu (Mt 5, 25-26; Lk 12,58-59). Tiež hovorí o hriechoch, ktoré sa neodpustia ani v tomto veku ani v budúcom (Mt 12,31-32). Sv. Pavol vo svojom Prvom liste Korinťanom zase píše: dielo každého vyjde najavo. Ten deň to ukáže, lebo sa zjaví v ohni a oheň preskúša dielo každého, aké je. Čie dielo, ktoré naň postavil, zostane, ten dostane odmenu. Čie dielo zhorí, ten utrpí škodu, on sa však zachráni, ale tak ako cez oheň. (1 Kor 3,13-15). Podľa výkladu sv. Ambróza treba chápať tieto slová v tom zmysle, že po smrti bude ešte možnosť očistenia od trestov za zlé činy človeka.

Pôvod spomienky na zosnulých siaha do roku 998, keď opát benediktínskeho kláštora v Cluny sv. Odilo nariadil, aby sa pre dobro všetkých v Pánu zosnulých kresťanov dňa 1. novembra v kláštoroch jeho rádu rozdávali hojné almužny, aby sa po vešperách vyzváňalo všetkými zvonmi a spievali žalmy za mŕtvych. Takisto 2. novembra ráno po ranných chválach sa vyzváňalo na zvonoch a modlilo sa za mŕtvych. Potom sa slúžila veľká zádušná sv. omša. Toto sa rozšírilo do Lotrinska, Burgundska, Talianska, Španielska a do ďalších krajín. Pápež Urban VI. v 2. polovici 14. storočia nariadil, aby sa pamiatka verných dušičiek slávila ako sviatok. Neskôr sa však na synode v Trevíri roku 1549 dohodlo, že sa bude sláviť ako spomienka. To platí dodnes.

Archív