FARSKÉ OZNAMY

Sv. FloránRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 18. týždni od 2. mája – do 8. mája 2022.

Bohoslužby

Pondelok Sv. Atanáza, biskupa a učiteľa 18:00 za ✟ Miroslava Štovčíka, výročná
2.mája Cirkvi (spomienka)  
     
Utorok Sv. Filipa a Jakuba, apoštolov  
3.mája (svaitok)  
     
Streda Streda po 3. veľkonočnej 16:00 Pohr. za ✟ Jozefa Sopka
4.mája nedeli 17:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
  18:00 za ✟ Jána Šoltésa, polročná
     
Štvrtok Štvrtok  po 3. veľkonočnej  
5.mája nedeli  
     
Piatok Piatok  po 3. veľkonočnej 16:00 Pohr. za ✟ Evu Hanigovskú
6.mája nedeli 17:00 Pohrebné obrady v Dome smútku
  18:30 za ✟ Filipínu
     
Sobota Vigília – 4. Veľkonočná nedeľa 18:00 za ✟ Štefana a Cecíliu Urbančíkovcov
7.mája     a syna Martina
     
Nedeľa 4. Veľkonočná nedeľa 08:00 za Boží ľud farnosti
8.mája   10:00 za DHZ
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília – 4. Veľkonočná nedeľa 18:00 Z. Berciková
Nedeľa 4. Veľkonočná nedeľa 08:00 D. Petrášová
    10:00 J. Kurjan, Z. Mašlanková
   

Spovedanie pred prvým piatkom: V piatok po pohrebe bude adorácia a sviatosť zmierenia , chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.Katechéza pre prvoprijímajúcich v nedeľu o 9:30 hod. V sobotu o 16:45 fatimská pobožnosť. Počas týždňa na úvod sv. omše a v nedeľu o 14:00 májová pobožnosť (v nedeľu s odprosením Božského Srdca).

V nedeľu o 15:00 bude v kostole koncert ku Dňu matiek.

DUCHOVNÉ SLOVO 

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio 

Plnšie uskutočňovanie Božieho plánu

Vždy, keď manželia používajú antikoncepčné prostriedky, oddeľujú tie dva významy, ktoré Boh Stvoriteľ vložil do samej prirodzenosti muža a ženy a do dynamického priebehu ich pohlavného spojenia, počínajú si ako “sudcovia” nad Božím plánom a “manipulujú” a znevažujú ľudskú sexualitu a s ňou vlastnú osobu, ako aj osobu manželského partnera, a menia tak hodnotu “totálneho” darovania. Takto prirodzenému “slovu”, ktoré vyjadruje pôvodný zmysel vzájomného darovania sa manželov, prekážanie počatia dáva protikladný zmysel, že totiž darovanie ani jedného nie je úplné. Z toho plynie nielen pozitívne a rozhodné odmietnutie otvorenosti voči životu, ale aj falšovanie vnútornej pravdy o manželskej láske, ktorá smeruje k plnému darovaniu celej osoby.

Keď však manželia používaním obdobia neplodnosti zachovávajú neoddeliteľnú súvislosť dvojitého významu spojivého a plodivého, ktoré sú obsiahnuté v ľudskej sexualite, počínajú si ako “služobníci” Božieho plánu a používajú sexualitu v duchu pôvodnej dynamiky “totálneho” darovania sa, bez klamania a pretvarovania.

Vo svetle skúsenosti toľkých manželských dvojíc a vo svetle údajov rôznych ľudských vied, teologická úvaha môže vystihnúť a prehĺbiť – na čo je napokon povolaná – antropologický a zároveň i morálny rozdiel existujúci medzi antikoncepciou a využívaním obdobia neplodnosti. Ide tu o rozdiel omnoho rozsiahlejší a hlbší, ako sa obyčajne myslí, lebo tu stoja oproti sebe dve nerozlučiteľné chápania ľudskej osobnosti a sexuality. Voľba prirodzených cyklov prináša so sebou aj prijatie času samej osoby, čiže ženy, a tým aj prijatie dialógu, vzájomného rešpektu, spoločnej zodpovednosti a ovládania sa. Prijať tento čas a dialóg znamená to isté, ako uznať súčasne duchovný i telesný ráz manželskej jednoty, znamená aj prežívanie osobnej lásky so svojou požiadavkou vernosti. Takto manželia skusujú, že manželská jednota sa obohacuje o tie hodnoty, nežnosti a citov, ktoré tvoria hlbokú dušu ľudskej sexuality a to aj v jej telesnom prejave. Takto sa sexualita rešpektuje a povznáša vo svojom pravom a plnom ľudskom rozmere a “nepoužíva” sa ako “predmet”, ktorý rozrušuje osobnú jednotu duše a tela a tým zasahuje samého Božieho tvora v najvnútornejšej spätosti prírody a osoby.

 

 

Archív