FARSKÉ OZNAMY

KrakowRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 16. týždni od 18. apríla – do 24. apríla 2022.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok vo Veľkonočnej 08:00 za ✟ ružencového bratsva
18.apríla oktáve 10:00 na poďakovanie za 80. rokov života
     
Utorok Utorok vo Veľkonočnej 18:00 za ✟ Cecíliu Vindtovú, mesačná
19.apríla oktáve  
     
Streda Streda vo Veľkonočnej 18:00 za ✟ Tomáša Majchera, mesačná
20.apríla oktáve  
     
Štvrtok Štvrtok vo Veľkonočnej 18:00 za ✟ Magdalénu Žakarovskú,
21.apríla oktáve   mesačná
     
Piatok Piatok vo Veľkonočnej 18:00 za ✟ Dalibora Kováča, výročná
22.apríla oktáve  
     
Sobota Vigília – 2- Veľkonočná nedeľa 11:00 za jubilujúcich manželov, 25. výročie
23.apríla   18:00 za ✟ Stanislava Kováča
     
Nedeľa 2. Veľkonočná nedeľa 08:00 za Boží ľud farnosti
24.apríla   10:00 na poďakovanie za prežité roky,
    Božiu pomoc a dary Ducha svätého
do ďaľších rokov pre celú rodinu
Lektori  Božieho Slova    
Pondelok Pondelok vo veľkonočnej 08:00 H. Majcherová
  oktáve 10:00 D. Hiľovská
Sobota Vigília – 2- Veľkonočná nedeľa 18:00 Z. Bradová
Nedeľa 2. Veľkonočná nedeľa 08:00 Z. Morvayová
    10:00 E. Filčáková, M. Bradová
   

V nedeľu pobožnosť nebude.

DUCHOVNÉ SLOVO

Rok rodiny

Z apoštolskej exhortácie sv. Jána Pavla II. Familiaris consortio 

Stále staré a súčasne nové učenie a ustanovenia Cirkvi

Plnšie uskutočňovanie Božieho plánu

31. Cirkev si iste uvedomuje tie mnohé a zložité problémy, ktoré dnes v mnohých krajinách vplývajú na manželov v ich úlohe zodpovedne odovzdávať život. Uznáva i závažnú otázku demografického rozmachu, ako sa prejavuje v rôznych častiach sveta, aj s morálnymi problémami, ktoré prináša.

Cirkev sa však predsa domnieva, že keď sa vec z každej strany dôkladnejšie preskúma, bude sa môcť znova a rozhodnejšie potvrdiť dôležitosť autentického učenia Cirkvi, nedávno predloženého na Druhom vatikánskom koncile a v encyklike Humanae vitae.

Preto spoločne so synodálnymi Otcami považujeme za svoju povinnosť obrátiť sa s naliehavou výzvou na teológov, aby spojili svoje sily a ponúkli pomoc hierarchickému Učiteľskému úradu, aby stále lepšie objasňovali biblické základy, etické zdôvodnenia a personalistické dôvody tohoto učenia. Tak sa na základe takto zostaveného a usporiadaného výkladu umožní skutočne sprístupniť učenie Cirkvi o tejto dôležitej otázke všetkým ľuďom dobrej vôle, tak aby sa jeho chápanie každým dňom stávalo jasnejším a hlbším. Takto sa bude môcť Boží plán stále plnšie uskutočňovať na spásu človeka a slávu Stvoriteľa.

V tomto ohľade svorné úsilie teológov vychádzajúce z vernosti voči Učiteľskému úradu, ktorý ako jediný ukazuje cestu k Božiemu ľudu, je zvlášť naliehavé aj kvôli úzkej súvislosti medzi katolíckym učením v tomto bude a chápaním človeka, ako ho Cirkev hlása. Pochybnosti alebo mylné názory v oblasti manželstva a rodiny, zatemňujú plnú pravdu o človeku, a to v takej kultúrnej situácii, ktorá je už aj tak zmätená a v sebe protirečivá. Práca, ktorá smeruje k objasneniu a k hlbšiemu pochopeniu tejto otázky a ktorú sú teológovia podľa svojho povolania povinní konať, má neporovnateľnú hodnotu a je jedinečnou a veľmi záslužnou službou rodine a ľudstvu.

Celkový pohľad na človeka a jeho povolani

32. V súvislosti s kultúrou, ktorá ťažko deformuje, ba dokonca stráca so zreteľa pravý význam ľudskej sexuality, nakoľko ju vytrháva z jej podstatného spojenia s človekom ako osobou, Cirkev ešte naliehavejšie cíti, že má nenahraditeľnú úlohu predkladať sexualitu ako hodnotu a dielo celej ľudskej osoby, ktorá je ako muž a žena stvorená na Boží obraz.

V súvislosti s tým Druhý vatikánsky koncil jasne vyhlásil: “Keď sa má dať do súladu manželská láska so zodpovedným odovzdávaním života, mravnosť spôsobu konania nezávisí iba od úprimnosti úmyslu a zhodnotenia pohnútok, ale musí sa učiť podľa objektívnych kritérií, ktoré sa odvodzujú z prirodzenosti človeka a jeho úkonov a rešpektujú zmysel vzájomného sebadarovania a ľudského plodenia v ovzduší skutočnej lásky. A to je nemožné, ak sa úprimným srdcom nepestuje čnosť manželskej čistoty.”

Archív