FARSKÉ OZNAMY

JJJRímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 41. týždni od 5. októbra – do 11. októbra 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 27. týždňa 07:00 Sv. omša za ✟ Andreja Hrabčáka
5.októbra v Cezročnom období  
     
Utorok Sv. Bruna, kňaza  
6.októbra (ľubovoľná spomienka)  
     
Streda Ružencovej Panny Márie  
7.októbra (spomienka)  
     
Štvrtok Štvrtok 27. týždňa  
8.októbra v Cezročnom období  
     
Piatok Piatok 27. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Danielu Gallikovú
9.októbra v Cezročnom období  
     
Sobota Vigília – 28 nedeľa 15:00 Sobášna sv. omša
10.októbra v Cezročnom období 18:00 Sv. omša za rodiny modlitieb matiek
     
Nedeľa 28. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
11.októbra   10:00 Sv. omša na poď. za dar dieťaťa,
    Božiu pomoc pri výchove, trpezlivosť
    pri učení a Božie požehnanie
  14:30 POBOŽNOSŤ
   
   
Lektori  Božieho Slova    
Sobota Vigília – 28 nedeľa 18:00 I. Sopková
v Cezročnom období    
Nedeľa 28. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Z. Morvayová
  10:00 M. Grega, J. Kurjan
     

 

V sobotu po vigílnej sv. omši bude adorácia za rodiny.

Počas neprítomnosti a v prípade zaopatrenia obrátiť sa na vdp. Š. Ružbašana.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

 

SVIATOSŤ EUCHARISTIE z Katechizmu Katolíckej Cirkvi

Ako sa volá táto sviatosť?

1328 Nevyčerpateľné bohatstvo tejto sviatosti sa odráža aj v rozmanitých pomenovaniach, ktorými sa označuje. Každé z nich poukazuje na určité jej stránky. Volá sa: Eucharistia, lebo je vzdávaním vďaky Bohu. Grécke slová eucharistein (Lk 22,19; 1Kor 11,24) a eulogein (Mt 26,26; Mk 14,22) pripomínajú židovské dobrorečenia, ktoré – najmä pri stolovaní – ohlasujú Božie diela: stvorenie, vykúpenie a posvätenie.

1329 Pánova večera,  lebo ide o Večeru, ktorú Pán slávil v predvečer svojho umučenia so svojimi učeníkmi, a o anticipovanie Baránkovej svadobnej hostiny v nebeskom Jeruzaleme. Lámanie chleba, lebo tento obrad, príznačný pre židovské stolovanie, Ježiš použil, keď dobrorečil a rozdával chlieb v úlohe hostiteľa, najmä pri Poslednej večeri. Podľa tohto úkonu ho učeníci spoznali po jeho zmŕtvychvstaní a týmto výrazom prví kresťania označovali svoje eucharistické zhromaždenia.  Dávali tým najavo, že všetci, čo jedia jediný rozlomený chlieb, Krista, vstupujú do spoločenstva s ním a tvoria v ňom jedno telo.  Eucharistické zhromaždenie (po grécky synaxis), lebo Eucharistia sa slávi v zhromaždení veriacich, ktoré je viditeľným prejavom Cirkvi.
1330 Pamiatka (po latinsky memoriale) Pánovho umučenia a zmŕtvychvstania. Svätá obeta, lebo sprítomňuje jedinú obetu Krista Spasiteľa a zahŕňa obetu Cirkvi, alebo aj obeta svätej omše, „obeta chvály“ (Hebr 13,15), duchovná obeta, čistá a svätá obeta, lebo završuje a prevyšuje všetky obety Starej zmluvy.
Svätá a božská liturgia, lebo celá liturgia Cirkvi má svoj stredobod a najplnšie sa prejavuje v slávení tejto sviatosti. V takom istom zmysle sa volá aj slávením svätých tajomstiev. Hovoríme aj o Najsvätejšej sviatosti, lebo je „sviatosťou sviatostí“. Týmto pomenovaním sa označujú aj eucharistické spôsoby uchovávané vo svätostánku.
1331 Prijímanie,po latinsky communio (spoločenstvo, spojenie), lebo touto sviatosťou sa spájame s Kristom, ktorý nám dáva účasť na svojom tele a krvi, aby sme tvorili jedno telo. Volá sa aj sväté veci (po grécky ta hagia; po latinsky sancta) – čo je pôvodný význam výrazu „spoločenstvo svätých“, o ktorom hovorí Apoštolské vyznanie viery  –, anjelský chlieb, chlieb z neba, „liek nesmrteľnosti“, viatikum (pokrm na cestu)… 1332 Svätá omša (po latinsky Sancta Missa), pretože liturgia, v ktorej sa uskutočňuje tajomstvo spásy, sa končí poslaním veriacich (missio – „iďte…“), aby plnili Božiu vôľu vo svojom každodennom živote.

Archív