FARSKÉ OZNAMY

kaplnka

Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 40. týždni od 28. septembra – do 4. októbra 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 26. týždňa 18:00 Sv. omša za ✟ Jozefa Sopka,
28.septembra v Cezročnom období   Michala Lindvaia a Annu Jaklovskú
     
Utorok Sv. Michala, Gabriela a Rafaela,  
29.septembra archanjelov (sviatok)  
     
Streda Sv. Hieronyma, kňaza, 18:00 Sv. omša za ✟ Rozáliu Spišákovú,
30.septembra učiteľa Cirkvi (spomienka)   mesačná
     
Štvrtok Sv. Terézie z Lisieux, panny, 18:00 Sv. omša za ✟ Ladislava Petráša,
1.októbra učiteľky Cirkvi (spomienka)   výročná
     
Piatok Svätých anjelov strážcov 18:00 Sv. omša za ✟ Pavla Kuchárika
2.októbra (spomienka)   a rod. Margitu a Pavla
     
Sobota Panny Márie v sobotu 07:30 Sv. omša za ✟ Margitu Sopkovú,
3.októbra     r. Štovčíkovú, manž. Imricha a rodičov
     
Nedeľa 27. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
4.októbra   10:30 Sv. omša za ružencové bratstvo
    (pri kaplnke)
  15:00 POBOŽNOSŤ ( ruženec, odprosenie
    Božského Srdca, premienka)
   
Lektori  Božieho Slova    
   
Nedeľa 27. nedeľa v Cezročnom období 08:00 H. Majcherová
  10:30 O. Brada, D. Vincová
     

 

Ružencové pobožnosti začnú od štvrtka (pol hodinu pred sv. omšou, v nedeľu v čase pobožnosti).

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia, v piatok od 16:30 do 17:30 adorácia k úcte Božského Srdca. V sobotu o 7:00 fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny.

V nedeľu o 15:45 stretnutie rodičov birmovancov.

Prihlášky na prípravu ku prvému svätému prijímananiu sú v kostole na stolíku s tlačou.

Spovedanie pred prvým piatkom: streda a piatok od 16:00, Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00

 

DUCHOVNÉ SLOVO 

SVIATOSŤ EUCHARISTIE

Z Katechizmu Katolíckej Cirkvi

1322 Svätá Eucharistia završuje uvádzanie do kresťanského života. Tí, čo boli krstom povýšení na hodnosť kráľovského kňazstva a birmovaním hlbšie pripodobnení Kristovi, prostredníctvom Eucharistie majú s celým spoločenstvom účasť na samej Pánovej obete.

1323 „Náš Spasiteľ pri Poslednej večeri v tú noc, keď bol zradený, ustanovil eucharistickú obetu svojho tela a svojej krvi, aby ňou v priebehu vekov trvale zachoval obetu kríža, kým nepríde, a aby tak zveril Cirkvi, milovanej Neveste, pamiatku svojej smrti a svojho zmŕtvychvstania: sviatosť milosrdenstva, znak jednoty, puto lásky, veľkonočnú hostinu, pri ktorej prijímame Krista, duša sa napĺňa milosťou a dostávame závdavok budúcej slávy.“

I. Eucharistia – prameň a vrchol života Cirkvi

1324 Eucharistia je prameň a vrchol celého kresťanského života. „Ostatné sviatosti, ako aj všetky ekleziálne služby a apoštolské diela úzko súvisia so svätou Eucharistiou a sú na ňu zamerané. Veď najsvätejšia Eucharistia obsahuje celé duchovné dobro Cirkvi, totiž samého Krista, nášho veľkonočného Baránka.“

1325 „Eucharistia vhodne naznačuje a obdivuhodne uskutočňuje účasť na Božom živote a jednotu Božieho ľudu, na ktorých sa zakladá Cirkev. V nej je vrchol aj činnosti, ktorou Boh v Kristovi posväcuje svet, aj kultu, ktorý ľudia preukazujú Kristovi a skrze neho Otcovi v Duchu Svätom.“

1326 Napokon slávením Eucharistie sa už spájame s nebeskou liturgiou a anticipujeme večný život, v ktorom bude Boh všetko vo všetkých.

1327 Skrátka, Eucharistia je zhrnutím a súhrnom našej viery: „Naše presvedčenie [viery] je v súlade s Eucharistiou a Eucharistia zasa potvrdzuje naše presvedčenie.“

Archív