FARSKÉ OZNAMY

DSC05792Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 32. týždni od 3. augusta – do 9. augusta 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok 18. týždňa 18:00 Sv.omša za ✟ Katarínu Hankovú,
3.augusta v Cezročnom období   výročná
     
Utorok Sv. Jána Márie Vianneya, kňaza 18:00 Sv. omša za vnúčatá a vnukov
4.augusta (spomienka)   z rod. Petrulákovej
     
Streda Výr. Posviacky Hl. mariánskej 18:00 Sv. omša za dary Ducha sv.
5.augusta baziliky v Ríme   a B. požehn. pre s. Anešku
     
Štvrtok Premenenie Pána 18:00 Sv. omša za ✟ z rod. Ondríkovej
6.augusta (sviatok)  
     
Piatok Prvý piatok 18:00 Sv.omša za ✟ Andreja a Martu
7.augusta   Hrabčákovcov a Jína Kolodyho
     
Sobota Vigília – 19. nedeľa 18:00 Sv.omša na poď. za 40. r. života,
8.augusta v Cezročnom období   požehn. do ďaľších rokov celej rodiny
     
Nedeľa 19. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Sv.omša za ružencové bratstvo
9.augusta   10:00 Sv. omša za Boťí ľud farnosti
Lektori  Božieho Slova    
   
Štvrtok Premenenie Pána 18:00 I. Sopková, Z. Slovenkaiová
Nedeľa 19. nedeľa v Cezročnom období 08:00 Z. Berciková
    10:00 I. Drábik, V. Drábiková
   

 

V nedeľu pobožnosť o 14:30, slávnostný ruženec, odprosenie Božského Srdca a premienka.

Vo štvrtok  po sv. omši a v piatok od 17:00 bude adorácia.

Na budúcu nedeľu a celý týždeň sa modlime novénu pred diecéznym odpustom Panny Márie Snežnej.

V nedeľu po druhej sv. omši katechéza pre prvoprijímajúcich, o 15:30 pre birmovancov.

Spovedanie pred prvým piatkom:

Štvrtok a piatok od 16:00. Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00.

 

DUCHOVNÉ SLOVO 

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

46. V encyklike Ut unum sint som aj ja prejavil ocenenie tohto ustanovenia, ktoré umožňuje postarať sa o spásu duší s primeraným rozlišovaním: „V tejto súvislosti je dôvodom radosti spomenúť si, že katolícki kňazi môžu v určitých ojedinelých prípadoch vysluhovať sviatosť Eucharistie, pokánia alebo pomazania chorých iným kresťanom, ktorí síce ešte nie sú v plnom spoločenstve s Katolíckou cirkvou, ale túžobne si želajú prijať sviatosti, prosia o ne a vyznávajú vieru, akú v týchto sviatostiach vyznáva Katolícka cirkev. Opačne zase sa v určitých prípadoch za zvláštnych okolností môžu katolíci obrátiť s prosbou o prijatie týchto sviatostí na duchovných tých cirkví, kde sa platne vysluhujú.“

Je potrebné pozorne sledovať tieto podmienky, ktoré sú neodvolateľné, i keď ide o jednotlivé presne určené prípady, pretože odmietnutie jednej alebo viacerých právd o týchto sviatostiach, a medzi nimi tej, ktorá sa týka nevyhnutnosti služobného kňazstva na to, aby boli platné, robí žiadateľa nedisponovaným na ich platné prijatie. A platí to aj naopak: veriaci katolík nemôže prijať Eucharistiu v komunite, ktorej chýba platná sviatosť posvätného stavu.

Verné zachovávanie celku smerníc ustanovených v tejto problematike je prejavom a zároveň garanciou tak lásky k Ježišovi Kristovi v Najsvätejšej sviatosti, ako aj k bratom iného kresťanského vyznania, voči ktorým sme zaviazaní svedectvom pravdy, rovnako ako voči samému dielu napomáhania jednoty.

47. Kto číta v synoptických evanjeliách opis ustanovenia Eucharistie, zostane prekvapený jednoduchosťou a zároveň „vážnosťou“, s akou Ježiš cez Poslednú večeru ustanovuje túto veľkú sviatosť. Jestvuje udalosť, ktorá je v určitom zmysle prelúdiom: pomazanie v Betánii. Istá žena, ktorú Ján identifikuje s Máriou, Lazárovou sestrou, vyliala na Ježišovu hlavu nádobku voňavého nardového oleja, čo vyvolalo u učeníkov – zvlášť u Judáša (porov. Mt 26, 8; Mk 14, 4; Jn 12, 4) – protestnú reakciu, akoby bolo také gesto vzhľadom na potreby chudobných neodpustiteľným rozhadzovaním. No Ježišovo hodnotenie je úplne opačné. Bez toho, žeby niečo ubral z povinnosti lásky voči biednym, ktorým sa učeníci vždy budú musieť venovať –„veď chudobných máte vždy medzi sebou” (Mt 26, 11; Mk 14, 7; porov. Jn 12, 8) -, on vidí blízku udalosť vlastnej smrti i vlastného pochovania a oceňuje toto pomazanie ako anticipáciu úcty, ktorej bude jeho telo hodné aj po smrti, neoddeliteľne viazané také, aké je, na tajomstvo jeho osoby.

Opis v synoptických evanjeliách pokračuje úlohou, ktorú Ježiš dáva učeníkom, aby pripravili veľkú miestnosť, potrebnú na zjedenie veľkonočného baránka (porov. Mk 14, 15; Lk 22, 12), a rozprávaním o ustanovení Eucharistie. Umožňuje nám aspoň čiastočne vidieť rámec židovských zvykov pri veľkonočnej večeri až po zaspievanie chválospevu (porov. Mt 26, 30; Mk 14, 26). Opis nám vedomým a slávnostným spôsobom – i keď v obmenách rozličných tradícií – ponúka slová, ktoré Ježiš povedal nad chlebom a vínom, pričom on sám použil konkrétne vyjadrenia darované telo a preliata krv. Všetky tieto podrobnosti nám evanjelisti rozprávajú vo svetle praxe lámania chleba, ktorá už bola ustálená v prvotnej Cirkvi. No je isté, že od samotného Ježišovho prežívania udalosť Zeleného štvrtka evidentne nesie črty liturgickej citlivosti, formovanej starozákonnou tradíciou a pripravenej premeniť sa na kresťanské slávenie v súlade s novým obsahom Veľkej noci.

Archív