FARSKÉ OZNAMY

DSC05792Rímskokatolícka farnosť Všetkých svätých v Poproči

v 10. týždni od 2. marca – do 8. marca 2020.

Bohoslužby

Pondelok Pondelok po 1. pôstnej nedeli  
2.marca    
     
Utorok Utorok po 1. pôstnej nedeli  
3.marca    
     
Streda Streda po 1.pôstnej nedeli  
4.marca    
     
Štvrtok Štvrtok po 1. pôstnej nedeli 18:00 Sv. omša za ✟ Melániu
5.marca    
     
Piatok Piatok po 1. pôstnej nedeli 18:00 Sv. omša za ✟ Juraja Benka
6.marca   a rodičov Gejzu a Cecíliu
     
Sobota   07:30 Sv. omša za ✟ Emíliu, Martu
7.marca   a Zlaticu
     
Nedeľa 2. pôstna nedeľa 08:00 Sv. omša za Božie požehnanie
8.marca     pre DKL v Košiciach
  10:00 Sv. omša za Boží ľud farnosti
    detská
Lektori  Božieho Slova    
Nedeľa 2. pôstna nedeľa 08:00 Z. Berciková, S. Cingeľ
    10:00 deti
   

 

V nedeľu pobožnosť o 14:30 (krížová cesta a odprosenie Božského Srdca).

Vo štvrtok po sv. omši bude adorácia v rámci roka Eucharistie.

V piatok od 16:30 adorácia k úcte Božského Srdca,  o 17:30 krížová cesta.

V sobotu 7:00 fatimská pobožnosť, o 17:30 adorácia za rodiny, o 18:00 stretnutie nad evanjeliom sv. Marka na fare.

Katechéza pre prvoprojímajúcich v nedeľu po druhej sv. omši, pre birmovancov 21. a 22. marca.

V pondelok až v stredu úradné hodiny na fare nebudú.

Spovedanie pred prvým piatkom: štvrtok a piatok od 17:00. Chorí a starší veriaci v piatok od 8:00 hod.

 

DUCHOVNÉ SLOVO

 

Ecclesia de Eucharistia (Cirkev žije z Eucharistie)

Z encykliky sv. Jána Pavla II.

 

„Adoro te devote, latens Deitas,“ spievame dodnes s Anjelským učiteľom. Zoči-voči tomuto tajomstvu lásky zakúša ľudská myseľ svoje hranice. To nám vysvetľuje, ako počas stáročí táto pravda podnecovala teológiu do namáhavého úsilia porozumieť mu. Je to chvályhodné úsilie, o to užitočnejšie a výrečnejšie, o čo je schopnejšie spojiť uplatňovanie kritického myslenia so „živým obsahom viery“ Cirkvi, ktorý je zahrnutý zvlášť v „charizme istoty pravdy“ jej Magistéria a vo „vnútornej inteligencii duchovných vecí“ , ktorú dosahujú predovšetkým svätí. Zostáva hranica, na ktorú poukázal Pavol VI.: „Každé teologické vysvetlenie, ktoré sa pokúša nejakým spôsobom preniknúť do tohto tajomstva, aby mohlo zostať v zhode s katolíckou vierou, musí zachovať ako istotu, že v objektívnej realite – nezávisle od nášho ducha – chlieb a víno prestali po premenení existovať, lebo od tej chvíle sú úctyhodným telom a krvou Pána Ježiša, aby boli reálne pred nami pod sviatostnými časťami chleba a vína.“

16. Spásonosná pôsobnosť tejto obety sa v plnosti uskutočňuje, keď sa prijíma Pánovo telo a krv. Eucharistická obeta je svojou povahou zameraná na hlboké spojenie nás veriacich s Kristom prostredníctvom svätého prijímania: prijímame jeho samého, ktorý sa obetoval za nás, jeho telo, ktoré za nás odovzdal na kríži, jeho krv, ktorú vylial „za všetkých, na odpustenie hriechov“ (Mt 26, 28). Pripomíname si jeho slová: „Ako mňa poslal živý Otec a ja žijem z Otca, aj ten, čo mňa je, bude žiť zo mňa“ (Jn 6, 57). Sám Ježiš nás uisťuje, že takéto spojenie, ktoré on sám potvrdil ako analógiu života Najsvätejšej Trojice, sa opravdivo uskutočňuje. Eucharistia je pravá hostina, na ktorej sa Kristus dáva ako pokrm. Keď Ježiš prvýkrát spomenul tento pokrm, poslucháči zostali prekvapení a dezorientovaní. Priviedli ho k tomu, aby podčiarkol objektívnu pravdivosť svojich slov: „Veru, veru, hovorím vám: Ak nebudete jesť telo Syna človeka a piť jeho krv, nebudete mať v sebe život“ (Jn 6, 53). Pritom nejde o metaforický pokrm: „Lebo moje telo je pravý pokrm a moja krv je pravý nápoj“ (Jn 6, 55).

17. pprijímania jeho tela a krvi nám Kristus odovzdáva aj svojho Ducha. Svätý Efrém píše: „Nazval chlieb svojím živým telom, naplnil ho samým sebou a svojím Duchom. (…) A ten, čo ho je s vierou, je Oheň a Ducha. (…) Vezmite a jedzte z neho všetci, jedzte s tým istým Duchom Svätým. Pretože to je skutočne moje telo a ten, čo ho je, bude žiť naveky.“ Cirkev prosí o tento Boží dar, základ všetkých ostatných darov, v eucharistickej epikléze. V Božskej liturgii svätého Jána Zlatoústeho napríklad čítame: „Vzývame ťa, prosíme ťa, pokorne ťa žiadame: zošli svojho Ducha na nás všetkých a na tieto dary (…), aby boli pre tých, čo budú mať na nich účasť, očistením duše, odpustením hriechov, spoločenstvom s Duchom Svätým.“ A v Rímskom misáli celebrant prosí: „… a všetkých, ktorí sa živíme telom a krvou tvojho Syna, naplň Duchom Svätým, aby sme boli v Kristovi jedno telo a jeden duch.“ Tak v nás Kristus s darom svojho tela a svojej krvi rozmnožuje dar svojho Ducha, ktorý bol na nás vyliaty už krstom a ktorého sme prijali ako pečať vo sviatosti birmovania.

Archív